اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مدیریت فضای مجازی توسط والدین ضرورت دارد

امام جمعه جهرم گفت: عدم کنترل و مدیریت فضای مجازی توسط خانواده‌ها سبب الگوپذیری فرزندان از این فضا می‌شود.

مدیریت فضای مجازی توسط والدین ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های نمازجمعه امروز جهرم اظهار داشت: عدم کنترل و مدیریت فضای مجازی توسط خانواده‌ها سبب الگوپذیری فرزندان از این فضا می‌شود.

وی افزود: بدون شک رها شدن، عدم کنترل و مدیریت فضای مجازی برای کشور و خانواده‌ها هزینه دارد و بایستی هم مسوولان  و هم خانواده‌ها برای کنترل این فضا تلاش کنند.

مدبر با تاکید بر اینکه خانواده‌ها با فرزندان خود دوست و برای اوقات فراغت آنان برنامه داشته باشند، تصریح کرد: ایجاد فاصله بین خانواده و فرزندان موجب رجوع آنان به فضای مجازی برای سپری کردن وقت خود می‌شود.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه عرفه روز شناخت، عرفان و خداشناسی است، گفت: مردم این روز بزرگ و ارزشمند را قدر بدانند و معرفت و شناخت خود را نسبت به پروردگار بالا ببرند.

وی ادامه داد: گناه معلول از عدم خداشناسی است و دلیل وجود گناه آن است که خداشناسی و عرفان ما ضعیف شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به در پیش‌ بودن عید قربان، خاطرنشان کرد: کسانی که توانایی دارند نگذارند سنت قربانی کردن فراموش و کم رنگ شده و سعی شود نذورات خود را به نیازمندان برسانند چرا که این عمل پیش خدا گم نمی‌شود.

مدبر با بیان اینکه عید قربان پیش از هرکسی متعلق به قهرمان توحید، ابراهیم بت شکن است، گفت: حضرت ابراهیم را الگوی خود در زندگی قرار دهیم و سعی کنیم ابراهیم زمان خود باشیم و یا اگر نیستیم کسانی که در زمان ما کار ابراهیمی می‌کنند را حمایت کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به دادگاه نیجریه و حکم آزادی شیخ زکزاکی، بیان کرد: دولت و ارتش نیجریه با وجود مصدومیت شدید زکزاکی اما او آن را آزاد نکرده و همه این کار‌ها از طرف وهابیت خبیث است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از زمانی که حضرت آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه مسولیت برعهده گرفته روح امید در کشور دمیده شده است، عنوان کرد: ضمن حمایت از اقدام ابراهیم‌گونه رئیس قوه قضائیه در مبارزه با فساد اقتصادی برای وی آرزوی توفیق می‌کنیم که در این راه پر پیچ و خم که قدم گذاشته است خدا به آن کمک ویژه ای عنایت کند.

مدبر گفت: در هفته آینده در جهرم 40 زوج کم برخوردار به همت خیرین و کمیته امداد به خانه بخت می‌روند و از کسانی که توانایی مالی دارند دعوت می‌کنم که در این امر و سنت ارزشمند شرکت کرده چرا که بر اساس احادیث و روایات فراهم کردن زمینه ازدواج بسیار اجر و پاداش بیان شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول