اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رمز حل مشکلات، اجرای اصل 44 قانونی اساسی است

امام جمعه شهرضا گفت: رمز حل مشکلات کشور اجرای اصل 44 قانونی اساسی است.

رمز حل مشکلات، اجرای اصل 44 قانونی اساسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با بیان این‌که علم و دانش مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر مسأله علم و دانش تأکید کردند، هر کشوری از لحاظ علم دانش پیشرفت کند، قدرت بیشتری دارد.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور علم و دانش است، افزود: باید نمادهای علم و فرهنگ را در جامعه تقویت کنیم، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و کتابخانه‌ها نماد فرهنگی یک ملت است؛ ارزیابی یک جامعه از لحاظ فرهنگی، مراکز فرهنگی آن است.

وی با تأکید بر این‌که هر مسجد باید یک کتابخانه داشته باشد تا مردمی که به مسجد مراجعه می‌کنند چند دقیقه‌ای مطالعه کنند، گفت: یکی از راه‌های آباد کردن مراکز فرهنگی، آباد کردن کتابخانه‌ها است، هر کسی یک کتاب به کتابخانه‌های سطح شهر اهدا کند.

صالح با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب با نخبگان علمی کشور بیان کرد: این دیدار بسیار راهگشا بود و رهبر معظم انقلاب نسل جوان را به علم و دانش‌افزایی تشویق کردند و اشاره‌ای هم در رابطه با مسائل اقتصادی و اصل 44 داشتند.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر این‌که رمز حل مشکلات کشور اجرای اصل 44 قانونی اساسی است، تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دولت‌ها هنوز به این اصل خوب عمل نکردند و رهبر معظم انقلاب فرمودند خودم یکی از منتقدان جدی به اجرای اصل 44 هستم.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند که جلوی بسیاری از اشتباهات را در مسائل اقتصادی گرفتم، عنوان کرد: مسؤولان و دولت‌مردان کشور با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و آن چیزی که قانون تعیین کرده است در حل مشکلات مردم تلاش بیشتری کنند.

صالح با اشاره به 17 مرداد ماه روز خبرنگار و تجلیل از فعالیت‌های خبرنگاران شهرضا خاطرنشان کرد: خبرنگاران به مردم امید دهند، رهبر معظم انقلاب در همه صحبت‌های خود بر اساس واقعیت‌ها به مردم امید و نشاط می‌دهند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به وجود افسردگی و ناامیدی در جامعه عنوان کرد: هر چه رهبر معظم انقلاب مردم را به سمت امیدواری سوق می‌دهند، اما بعضی از قلم به دستان در عناوین مختلف سعی می‌کنند در فضای مجازی که امروز به یک آفت برای مردم تبدیل شده است، مردم را نسبت به انقلاب، نظام و آینده این انقلاب ناامید کنند.

وی با تأکید بر این‌که خبرنگاران خدا را در نظر داشته باشند و فقط به منفی‌ها توجه نکنند و خوبی‌ها را برای مردم بیان کنند، ادامه داد: خبرنگاران مطالبی را که سبب خوشحالی مردم می‌شود را بیان کنند، به دنبال نقطه ضعف نباشید این با رسالت خبرنگاری و امانتداری سازگاری ندارد.

صالح در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که پیام مشترک روز عرفه و عید قربان این است که ای انسان بنده واقعی خدا باش، گفت: بسیاری از افراد هستند که نماز می‌خوانند، عابد هستند اما عبد نیستند.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که حرکت امام حسین(ع) از مکه بسیار برای ما تأثیرگذار است، افزود: فردا امام حسین(ع) از مکه حرکت می‌کنند، در حالی که حدود هزار نفر با او هستند اما زمانی که به کربلا رسیدند، در روز عاشورا 72 نفر با آن حضرت بودند.

وی با تأکید بر این‌که مسأله معرفت و ولایت‌پذیری بسیار مهم است و اسلام بر 5 ستون بنا شده است که یکی از آن‌ها ولایت است، خاطرنشان کرد: همراهی با امام درس عاشورا است، این پیام را در روز عید قربان نیز داریم.

انتهای پیام/63101/ح30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول