اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تعمیرات استخر و سونای شهرداری بناب برخلاف آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها بوده است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بناب گفت: تعمیرات استخر و سونای شهرداری بناب برخلاف آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها بوده است.

تعمیرات استخر و سونای شهرداری بناب برخلاف آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، محسن رحیمیان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با انتقاد از طولانی‌تر شدن زمان تکمیل استخر و سونای شهرداری بناب اظهار داشت: با توجه به اینکه این جانب در زمان درخواست تعمیرات از سوی شهردار اعلام کردم کار تعمیرات استخر یک امر تخصصی است و باید با رعایت آیین نامه مالی شهرداری ها از طریق برگزاری مناقصه توسط متخصصان امر انجام شود، ایشان اعلام نمودند«پیمانکار مربوطه مبلغ 900 میلیون تومان برای انجام تعمیرات درخواست هزینه کرده است ولی این جانب با مهارت خاص خودم این مبلغ را به 300 میلیون تومان کاهش دادم».

وی تصریح کرد: در حالی که طبق درخواست فوق جابه‌جایی اعتبار از شورا برای تکمیل استخر از سوی شهرداری به 875 میلیون تومان افزایش یافته است.

رحیمیان افزود: این کار یعنی عدم نظارت شورا به عملکرد شهرداری طبق بندهای 8 و 17 و 30 ماده 80 وظایف شوراها!

عضو شورای اسلامی شهر بناب اذعان کرد: اگر همکاران در زمان مقرر برابر قانون اقدام می‌کردند، ضمن اینکه هزینه ها به مراتب پایین‌تر بود ضمانت پیمانکار را نیز به همراه داشت.

رحیمیان با یادآوری اینکه تعمیرات استخر برخلاف آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها صورت گرفته است؛ بیان کرد: از طرفی نیز ضمانت لازم همراه نیست و اینکه آیا تعمیرات استخر جوابگو خواهد بود یا نه جای سوال دارد!

وی خاطرنشان کرد: کاری که باید ظرف یک ماه انجام می‌شد بیش از 7 ماه طول کشیده و من از حسابرس رسمی می‌خواهم با در نظر گرفتن اقدامات انجام یافته به صورت سلیقه‌ای حیف احتمالی در این خصوص را مشخص کنند.

شهردار سابق بناب همچنین با اشاره به اینکه تعلل شهرداری در تکمیل به موقع تعمیرات استخر باعث نارضایتی اهالی و شهروندان محترم شده و بارها از طریق رسانه های گروهی اطلاع رسانی شده است؛ تصریح کرد: البته اینکه تعمیرات صورت گرفته براساس اصول ایمنی رعایت شده یا خیر، تاکنون به این جانب ارائه نشده است لذا به لحاظ عدم رعایت آیین نامه مالی شهرداری‌ها و عدم رعایت قانون مناقصه مخالفت خود را اعلام داشته و مسئولیت این امر بر عهده امضاءکنندگان موافق است.

گفتنی است، شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و استخر و سونای شهرداری تنها مجموعه آبی و تفریحی شهرستان از حدود 10 ماه پیش به علت انجام پاره ای تعمیرات تعطیل و شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بناب همچنان برای بازگشایی مجدد آن وعده و وعید می‌دهند.

انتهای پیام/60004/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول