اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

پایان‌نامه‌ ها باید به صورت عمومی منتشر شود

رئیس پژوهشگاه ایرانداک در واکنش به مخالفت برخی اساتید با زمان انتشار عمومی پایان نامه‌ها، گفت: پایان‌نامه‌های دکتری 2 سال و نیم پس از ثبت در ایرانداک و پایان‌نامه‌ کارشناسی ارشد یکسال و نیم پس از ثبت باید به صورت عمومی منتشر شود.

پایان‌نامه‌ ها  باید به صورت عمومی منتشر شود

سیروس علیدوستی رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات (ایرانداک) در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و دانشگاه خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که برخی داوران پایان‌نامه‌ها با عمومی شدن پایان‌نامه در مدت زمان کوتاه مخالف‌ هستند و معتقدند که برخی موضوعات باید حداقل 5 سال بعد از ثبت در ایرانداک عمومی شوند، گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغی در این باره دارند که در آن قید شده پایان‌نامه‌های دکتری 2 سال و نیم پس از ثبت در ایرانداک و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد یکسال و نیم پس از ثبت در ایرانداک باید به صورت عمومی منتشر شوند.

وی گفت: همه مجموعه هایی که در ذیل وزارت علوم هستند، باید از این ابلاغیه تبعیت کنند و ما هم تابع آئین‌نامه هستیم.

علیدوستی ادامه داد: اگر اختیارات دیگری در آئین‌نامه اجرایی ایجاد شود که طبق این اختیارات پژوهشگاه مجاز به سپری کردن زمان بیشتری شود حتما انجام خواهیم داد.

* میان تهیه و انتشار عمومی پایان نامه‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی فاصله‌ای نیست

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات (ایرانداک) خاطر نشان کرد: اما آنچه که در کشورهای پیشرفته رواج دارد این است که فاصله بین تهیه و انتشار عمومی پایان نامه ها و پژوهش‌های دانشگاهی نزدیک به صفر است و حتی برخی قبل از دفاع پایان‌نامه را منتشر می‌کنند تا همه ببینند و اگر اشکالی به آن وارد است تصحیح شود.

به گزارش فارس، ثبت پیشنهاده و پارساهای دانشجویان و دانش‌آموختگان تمامی مؤسسات دولتی و غیردولتی در ایرانداک الزامی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول