اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

اجرای طرح مهارت‌های گفت‌وگو در آموزش و پرورش

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: موضوع مهارت‌های گفت‌وگو را در آموزش و پرورش شروع کردیم و این آمادگی را داریم تا برموضوع مهارت‌های ارتباطی و بین نسلی کار کنیم.

اجرای طرح مهارت‌های گفت‌وگو در آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در اختتامیه نهمین دوره اردوی دانش‌آموزی دختران پیشتاز از سراسر کشور که در محل اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با اشاره به اینکه همه در سفر زندگی هستیم و خیلی فرق نمی‌کند که مدیر، معاون یا دانش‌آموز باشیم، افزود: ما جایی به دنیا آمده‌ایم که اختیارش دست خودمان نبوده اما مسیری در پیش داریم که با کمی تلاش سفر قهرمانی می‌شود.

وی تصریح کرد: در وجود هر کدام از ما یک قهرمان وجود دارد و اینکه بخشی از روح خداوند را در درون خود داریم چیزی است که ما را به قهرمانی می‌رساند؛ به شرطی که بخواهیم، اراده کنیم و عشق را سرلوحه سفر زندگی قرار دهیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: مهارت‌هایی که با آن آشنا شده‌اید در نظام آموزش و پرورش ما بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و مورد تأکید رئیس جمهور است که اعلام کردند اگر اهمیت مهارت‌های اجتماعی و زندگی از دروس ارائه شده بیشتر نباشد کمتر نیست.

ابتکار اظهار کرد: گاهی اوقات آدمی زیر سؤال می‌رود و ما نیاز داریم در همه سطوح زندگی و برنامه‌‌های آموزشی به مهارت‌های زندگی و همچنین مهارت‌هایی که توانمندی‌ها را به خودمان نشان می‌دهد و می‌گوید چطور از خود مراقبت و استعدادهای‌مان را ظاهر کنیم، تلاش داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: زندگی پر از انتخاب است. از انتخاب‌های کوچک خوراک صبح گرفته تا انتخاب‌های بزرگتر که گاهی فکر می‌کنیم گسترده نیست؛ باید بدانیم چه فعالیتی داشته باشیم و همچنین چه مسیری را دنبال کنیم. با فرا گرفتن مهارت‌های زندگی می‌توانیم انتخاب‌های خوب داشته باشیم و همچنین مسیر شکوفایی را دنبال کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: کلاً برنامه‌ مهارت‌های زندگی در آموزش و پرورش با همت مدیران و مربیان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و مهارت کار جمعی آموزش داده شود زیرا با هم به ثمر رساندن موضوعی توسط کار گروهی میسر می‌شود و این موضوعی مهم است.

ابتکار با اشاره به اینکه مهم این است کار به خوبی انجام شود و ثمرش به خودتان برسد، گفت:‌ این سفر که قرار است به سمت تعالی برسد به مهارت‌های ارتباطی نیاز دارد به طوری که دانش‌آموز باید بداند که باید اول با خودم آشتی باشم و قدر خودم را بدانم بعد با خدای خود و خالقم با همه عظمت و زیبایی‌هایش آشتی کنم.

وی ادامه داد: محور دوستی با طبیعت همیشه مورد تأکید بنده بوده است که این دوستی هزار شگفتی دارد و راه‌های ارتباطات خوب را فراهم می‌کند. چون اگر با طبیعت دوست باشیم نشان می‌دهد با خود دوست هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: مهارت‌های ارتباطی به اینکه چگونه ارتباط خوب برقرار کنیم، چگونه حرف بزنیم، چگونه گوش دهیم، چگونه نقد کنیم و تفکر نقادانه داشته باشیم ارتباط می‌یابد و جزو مهارت‌های ارتباطی است.

ابتکار گفت: بنده با همکاری  خانم مینایی‌پور موضوع مهارت‌های گفت‌وگو را در آموزش و پرورش شروع کردیم و این آمادگی را داریم تا برموضوع مهارت‌های ارتباطی و بین نسلی کار کنیم و با کمک مربیان خوب و همیاری و همدلی شما دانش‌آموزان موضوع مهارت‌ها و ارتباطات زندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: حضور بنده در این مکان اعلام آمادگی سازمان امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری برای همکاری با سازمان دانش‌آموزی و وزارت آموزش و پرورش است و امیدوارم سفر زندگی شما به سفر قهرمانی‌تان تبدیل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول