اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

اژه‌ای: در گام دوم انقلاب به حرکت جهشی نیروها نیاز داریم

معاون اول قوه قضائیه گفت: هنوز ما به تعالیم و ارتقاء بسیار نیاز داریم و باید در گام دوم انقلاب از اندوخته های گذشتگان برای حرکت جهشی استفاده کنیم.

اژه‌ای: در گام دوم انقلاب به حرکت جهشی نیروها نیاز داریم

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، غلامحسین محسنی اژه ای در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم قضایی و رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: مدیران ما تکلیف مدار هستند و همه وسع خود را بکار می گیرند و گاهی به دلیل کمبودها توفیق کم یا بیش خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدوارم دانشگاه و پژوهشگاه در راستای نیاز قوه قضائیه نیرو تربیت کنند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به دو مورد از وظایف مهم قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه یکی از سه قوای نظام جمهوری اسلامی ایران است و می خواهد تضمین‌کننده سلامت و ارتقای نظام باشد و وظیفه نظارت بر همه دستگاههای اجرایی را دارد تا قوانین مجلس به درستی اجرا شوند و همه مجریان صحیح و در راستای این نظام حرکت کنند و لغزش پیدا نکنند.

وی افزود: همچنین دومین وظیفه تحقق عدالت و گسترش آن در کل جامعه به احسن وجه است. اگر این دو وظیفه را قوه قضائیه بخواهد انجام دهد نیازمند سرمایه اصلی بوده که همان نیروی انسانی است که این نیرو می تواند برنامه بسازد و بهترین بهره را از بودجه بگیرد.

وی ادامه داد: کدام نیروی انسانی می تواند هدف قضایی نظام را پیاده کند؛ آن نیرویی است که متعهد عالم کارشناس خیرخواه آینده نگر بوده و بخش نگر نباشد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: کسی می تواند باطل و ناحق را از میدان به در کند، که عالم و پرهیزگار باشد و نسبت به خانواده و احزاب و گروه‌ها بی‌طرف باشد و هوای نفسش و تهدیدها و تطمیع ها و تشکیلات نباید برات اثر بگذارد و باید مودب با آداب قضایی و اسلامی باشد و ولایت مدار بوده و رنگ خدا داشته باشد.

وی تصریح کرد: این دو مرکز دانشگاه و پژوهشگاه میخواهند چنین افرادی را تربیت کنند و اگر کار خود را بخوبی انجام دهند هم مدیر و هم قاضی متعهد و خوش فهم و جامع نگر خواهیم داشت و نظارت قوه قضائیه را بهتر خواهد کرد و این موضوعی است که به شدت به آن نیاز داریم.

محسنی اژه‌ای گفت: هنوز ما بسیار به تعالیم و ارتقا نیاز داریم و باید در گام دوم انقلاب از اندوخته های گذشته برای حرکت جهشی استفاده کنیم ۴۰ سال تجربه داریم و باید آنها را بکار بگیریم.

وی افزود: از لحاظ علمی پیشرفت کرده ایم ولی در خیلی مسائل عقب هستیم و دشمنان هم حرکت می کنند و اگر با سرعت معمولی پیش برویم به او نمی رسیم در حالی که ما می توانیم به آن برسیم و از او هم رد شویم و این امر در پژوهشگاه شدنی است.

معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: شاید در زمینه کادرسازی به صورت کلاسیک کم کار کردیم، البته انقلاب مدیران توانمند تولید کرد ولی این محصول میدان بود نه کلاسیک. باید نیروهای جوان و مدیر تربیت کنیم چراکه از این ماجرا سرعت‌مان بالا می رود.

محسنی اژه‌ای افزود: هرکجا از مبانی وحی،فقه آموزه های اسلام استفاده کردیم جلو رفته ایم و اقدامات پربرکت بوده ولی هرکجا از ترجمه دیگران استفاده کردیم موفق نبوده و به انحراف رفته‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول