اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قاچاق معکوس در اثر 900 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه عدم نظارت بر زنجیره توزیع کالاهای اساسی موجب بروز مشکلات در این بخش شده، گفت:‌ افزایش قیمت ارز باعث شده تا ما شاهد قاچاق معکوس کالاهای اساسی از کشور باشیم.

قاچاق معکوس در اثر 900 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور

احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور گفت: مجلس در بودجه 98، 14 میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی تخصیص داد، اما تخصیص این اعتبار برای کاهش قیمت کالاهای اساسی برای اقشار ضعیف جامعه در سفره آنها مشاهده نشد.

وی افزود: در مواردی ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی دریافت شد، اما کالایی به کشور وارد نشد و یا اینکه ارز دریافت و کالا هم وارد شد اما دراختیار اقشار ضعیف قرار نگرفت. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت ارز در کشور، انگیزه قاچاق در تعدادی از افراد ایجاد شد و کالاهای اساسی که با ارز دولتی به کشور وارد شده بود، به صورت قاچاق معکوس از کشور خارج شد.

انارکی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت ارز، قاچاق کالا به داخل کشور را کاهش داد، اما در بحث قاچاق معکوس، در بعضی کالاها از جمله کالاهای اساسی را شاهد هستیم. 

وی افزود: وقتی در سال 900 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور پرداخت می‌شود که در این شرایط هر چه از کشور صادر شود با توجه به پرداخت یارانه‌ها مزیت دارد که با این وضع  فشار به قشر ضعیف وارد می‌شود.

انارکی اظهار داشت: عدم نظارت به کالاهای اساسی و زنجیره توزیع تا زمان رسیدن کالا به دست مصرف‌کننده اصلی باعث بروز مشکلات متعدد در ارتباط با این موضوع شد و اقشار ضعیف که جامعه هدف بودند، کالاهای اساسی با قیمت پایین نرسید. 

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما در بحث کالاهای اساسی 48 درصد تورم داشتیم و این در حالی است که کالاهای آزاد با 42 درصد تورم مواجه بوده‌اند و این به این معناست که کالاهای اساسی اکثراً در بازار آزاد توزیع شده و این مقدار تورم را نیز شاهد بوده‌ایم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول