اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مس آذربایجان ۱۰۰ سال ذخیره دارد / درآمد 1500 میلیارد تومانی تغلیظ مس آذربایجان

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با بیان اینکه پروژه‌های تکمیلی مس آذربایجان راه‌اندازی می‌شود، گفت: مس آذربایجان تا ۱۰۰ سال آینده ذخایر کشف شده دارد.

مس آذربایجان ۱۰۰ سال ذخیره دارد / درآمد 1500 میلیارد تومانی  تغلیظ  مس آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعد محمدی ظهر امروز در مراسم رونق تولید اشتغال‌زایی و توسعه پایدار که در شهرستان ورزقان در مراسم تحویل بخش اول تجهیزات اصلی پروژه احداث کارخانه تغلیظ فاز ۳ مجتمع مس آذربایجان مس سونگون برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم شرکت مس در راستای تعهدی که بردوش من گذاشته است، امروز مسیر جدیدی را در فاز سه ورزقان ایجاد کرد که ظرفیت آن بیش  از ۱۰۰ هزار تن ظرفیت می‌باشد.

وی با بیان اینکه بر خود وظیفه می‌دانم تا با توجه دستور رئیس جمهور بر اجرای این طرح خود را مقید بر اجرا می‌دانم، گفت: البته وزیر صمت و نماینده ورزقان هر هفته پیگیر بوده و هستند و من نیز تلاش خود را برای تحقق‌بخشی به خواسته مردم انجام خواهم داد.  

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: در حضور حاضران من این تعهد اخلاقی را می‌دهم که انجام پروژه را جزو وظیفه خود دانسته و قول می‌دهم تا این پروژه‌ را هر چه سریع‌تر به اجرا در بیاوریم.  

وی با اشاره به اینکه عنصر مس در اتحادیه اروپا جزو ۲۰ عنصری است که سرمایه‌گذاری آن برای ۱۰ سال آینده تدوین شده است، تصریح کرد:  ۲/۵ میلیون تن به تقاضا جهانی مس در دنیا اضافه می‌شود، از این‌رو  یک فرصت کوتاهی داریم تا از این فرصت استفاده کرده و قسمتی از بازار جهانی را از آنِ کشور کنیم که در این فرصت کوتاه باید تدبیر، برنامه‌ریزی،و عقلانیت و سرعت در انجام پروژه باید مد نظر قرار گیرد. 

سعیدمحمدی ابراز کرد: قطعا  با کمک متخصصان، برنامه علمی، با سرعت و دقیق این اتفاق را رقم خواهیم زد به طوریکه فاز امروز حداقل ۱۳۰ میلیون دلار درآمد در سال ایجاد می‌کند که این رقم یک چیزی  در حدود یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.  

وی خاطرنشان ساخت:  با برنامه کوتاه مدت در چند ماه آینده،  تصمیم‌گیری روی موضوع پالایشگاه به اتمام رسیده و پالایشگاه روی مدار خواهد آمد و به امید خداوند، در فاصله کوتاه کارخانه ذوب نیز راه‌اندازی خواهد شد و این اتفاق به ان‌شاءالله رقم خواهد خورد. 

وی یادآور شد: الحمدالله ذخایر در اکتشاف نیز روز به روز بالاتر می‌رود و در این زمینه نیز خبرهای خوبی خواهیم داد. 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ابراز کرد:  با شرایط فعلی اگر ذوب راه بیاید حداقل شاهد ۱۰۰ سال ذخیره در سال هستیم که عدد قابل توجهی می‌باشد.

وی اضافه کرد: بنده بابت تعهد اخلاقی به ورزقان آمده‌ام و خود را متعهد برای خدمت به مردم و نظام می‌دانم و امیدوارم  با نیت‌الهی و عشق الهی وظیفه خود را انجام دهم و البته با تمام وجود افتخار می‌کنم که بتوانم ذره یا ابزاری برای خدمت‌رسانی باشم تا شاهد شکوفایی رونق اقتصادی باشیم. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول