اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

تاریخچه تشکیل گاز طبیعی

تاریخچه تشکیل شدن گاز به میلیون ها سال پیش باز می گردد زمانی که باقیمانده گیاهان و جانواران فاسد شدند و لایه هایی ضخیم را تشکیل دادند.

تاریخچه تشکیل گاز طبیعی

با گذشت زمان این لایه های فشرده در زیر سنگ تحت فشار و حرارت قرار گرفته، حرارت و فشار این لایه ها را به ذغال و نفت و گاز تبدیل میکند. گاز در اصل یکی از حالت های ماده است که در آن مولکول ها اصلا به هم نچسبیده و آنها با سرعت بالایی به هر طرف حرکت می کنند. گاز برای اولین بار توسط چوپانی در یونان قدیم مشاهده شد. او متوجه شد که ماده ی عجیبی از زمین خارج می شود که این ماده بر مردم تاثیر گذاشته و آنها را گیج می کند. در ابتدا یونانیان تصور می کردند که این ماده عجیب، روح یکی از خدایان است که بر آنها ظاهر شده است اما آن ماده عجیب چیزی به جز گاز نبود.

گاز دی اکسید کربن چیست؟

گاز دی اکسید کربن که نام صحیح و جهانی آن کربن دی اکسید است، گازی رایج است که به عنوان گاز گلخانه ای مورد استفاده قرار می گیرد. این گاز در اصل در سر تا سر کره زمین موجود است. کربن دی اکسید در اصل گازی بی رنگ و بی بو است. نکته مهم درباره گاز دی اکسید کربن این است که گازی سمی نیست و این گاز در هوا وجود دارد پس می توان گفت انسان آن را استشمام میکند و همچنین در بازدم از ریه های انسان بیرون می آید. گیاهان نیز از طریق این گاز، فتوسنتز انجام می دهند. در اینجا باید گفته شود که استشمام بیش از حد این گاز منجر به مرگ و حتی خفگی در فرد می شود. گاز دی اکسید کربن کاربردهای بسیار زیادی دارد. شما با مراجعه به وب سایت زاگرس گاز می توانید از به روز ترین و جدید ترین مقالات درباره انواع گازها و کاربردشان بهره مند شوید.

گاز مونوکسید کربن چیست؟

گاز مونوکسید کربن یا کربن مونوکسید در اصل از حاصل سوخت ناقص مواد کربن دار به وجود می آید، زمانی که اکسیژن در محیط به اندازه کافی نباشد سوختن ناقص انجام شده و به جای گاز کربن دی اکسید، گاز مونوکسید کربن تولید می شود. گاز مونوکسید کربن در اصل گازی بی رنگ و بی بو و قابل اشتعال است که میل ترکیبی این گاز با خون انسان 300 برابر گاز اکسیژن است که به علت سمی بودنش اگر انسان در معرض استشمام گاز مونو کسید کربن قرار بگیرد، این گاز به سرعت جایگزین گاز اکسیژن شده و منجر به مرگ می شود.

گاز هیدروژن چیست؟

گاز هیدروژن در ساده ترین عنصر و هچنین فراوان ترین عنصر موجود در هستی است. هیدروژن که اولین عنصر در جدول تناوبی است از یک پروتون و یک الکترون ساخته شده است. گاز هیدروژن وزن سبکی کمی دارد اما در میان سوخت ها بیشترین انرژی را تولید می کند. می توان گفت که هیدروژن به صورت گاز در زمین موجود نمی باشد و آن را به شکل مولکول در آب در ترکیب با اکسیژن و یا در ترکیب با کربن می توان یافت. نام دیگر هیدروژن، آبزا است. از اصلی ترین کاربردهای گاز هیدروژن در صنعت تولید سوخت از آن است. شما می توانید با مراجعه به سایت زاگرس گاز می توانید اطلاعتی به روز را در زمینه انواع گاز بدست آورید.

 

 

منبع : ویرلن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول