اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بهره‌برداری از بیمارستان 700 تخت‌خوابی میانرود تا 3 سال دیگر

معاون وزیر بهداشت از مذاکره با سرمایه‌گذاران برای احداث بیمارستان 700 تخت‌خوابی میانرود که سال 95 کلنگ‌زنی شده است، می‌گوید و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از احتمال ساخت این بیمارستان تا 2 الی 3 سال آینده خبر می‌دهد.

بهره‌برداری از بیمارستان 700 تخت‌خوابی میانرود تا 3 سال دیگر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در حاشیه افتتاح 3 پروژه درمانی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت در شیراز، ظهر امروز از پروژه بیمارستان صدیقه طاهره (س) در منطقه میانرود نیز بازدید شد.

این پروژه که با عنوان بیمارستان 700 تخت‌خوابی میانرود آبان سال 95 در سفر حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شیراز کلنگ‌زنی شد تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است.

احداث بیمارستان 700 تخت‌خوابی میانرود وابسطه به سرمایه‌گذاران 

کامل تقوی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص پروژه بیمارستان 700 تخت‌خوابی میانرود ابراز داشت: خوشبختانه شیراز به دلیل دارا بودن پزشکان حاذق به قطب پزشکی جنوب کشور تبدیل شده است که علاوه بر شیراز و استان فارس از دیگر نقاط کشور نیز مراجعه کننده دارد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ایجاد تأسیسات درمانی و تجهیز بیمارستان‌ها با ابزارهای به‌روز درمانی در شیراز ضروری است، ادامه داد: بیمارستان‌هایی در حال حاضر وجود دارد که از گذشته فعال بودند و علاوه بر خیرین، بخش خصوصی نیز در زمینه زیرساخت‌های درمانی اقدامات مختلفی انجام دادند، در کنار همکاری نهادهای مختلف لازم است که دولت به توسعه خدمات درمانی و فراهم کردن زیرساخت‌ها در استان فارس و شیراز اقدام کند.

وی افزود: چند پروژه درمانی در اولویت قرار گرفته و در قانون بودجه نیز ردیف‌های اعتباری پیش‌بینی شده است اما به دلیل حجم بالای اعتبارت مورد نیاز پروژه‌ها، لازم است که از همه‌ی سازوکارهای قانونی و قابلیت‌های بخش‌های غیردولتی استفاده شود.

تقوی نژاد با بیان اینکه با کمک دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌هایی را بررسی کردیم تا با همکاری خیرین و سرمایه‌گذاران پروژه بیمارستان 700 تخت‌خوابی میانرود عملیاتی شود، خاطر نشان کرد: برخی سرمایه‌گذاران اعلام آمادگی کردند و مذاکراتی انجام شده است که اگر به نتیجه برسد، این پروژه ظرف مدت زمان کوتاهی به بهره‌برداری خواهد رسد.

بهره‌برداری از بیمارستان میانرود شاید 2 الی 3 سال آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این خصوص گفت: معاون وزیر بهداشت امروز برای افتتاح چند مرکز جامع سلامت به شیراز آمده که بررسی مشکلات درمانی استان فارس همچنین ارزیابی ساخت یک بیمارستان در منطقه میانرود از دیگر اهداف این سفر است.

علی بهادر ادامه داد: یکی از مشکلات شهر شیراز تمرکز بیمارستان‌ها در نقاط مشخصی از شهر است در حالی که شرق، غرب و جنوب شیراز بیمارستان کم دارد.

وی با بیان اینکه پروژه بیمارستان 700 تخت‌خوابی میانرود در گذشته کلنگ‌زنی شده است، افزود: مهمترین اقدام، بررسی مشکلات این پروژه با همکاری مسؤولان شهری و نمایندگان مردم در مجلس است تا در چنین شرایط سخت مالی احداث شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان تصریح کرد: زمان مشخصی را برای عملیاتی شدن پروژه بیمارستان 700 تخت‌خوابی میانرود نمی‌توانم اعلام کنم اما امیدوارم تا 2 الی 3 سال آینده به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول