اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

پیام حج؛ اتحاد مسلمانان در برابر جنگ و خون ریزی و فساد

امام جمعه موقت مهریز در خطبه های نماز عید قربان گفت: عنصر اصلی حج، عبودیت است و در سایه عبودیت مسلمانان باید از ظلم و فساد و سلطه صهیونیسم برائت ورزند.

پیام حج؛ اتحاد مسلمانان در برابر جنگ و خون ریزی و فساد

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، حجت الاسلام حسینی منش در خطبه‌های نماز عید قربان  در شهرستان مهریز، گفت: عیدی روز عید قربان، نماز عید است و نماز بالاترین وسیله برای تقرب به خدا است.

امام جمعه موقت مهریز افزود: نزول نماز با نزول مابقی عبادات تفاوت دارد و نماز در مکه و مدینه نازل نشده است بلکه دستاورد پیامبر (ص) در سفر آسمانی و شب معراج است و به همین دلیل ارزش نماز از دیگر عبادات بالاتر و بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: روز عید قربان، مستحب مؤکد است که مسلمانان گوسفند قربانی کنند و در این عمل نباید ریا و بازیگری کنند و باید به خاطر خدا و رضای او قربانی انجام شود و از احکام قربانی نیز آن است که ثلث قربانی را به فقرا بدهند. دعا هم سلاح مؤمن و از وظایف مسلمانان در این روز است و اگر دعا نباشد دست‌های ما در آخرت خالی خواهد ماند.

حسینی منش تاکید کرد: پیامبر (ص) فرمود تمام گناهان نمازگزار عید قربان، قبل از خروج از مسجد و مصلا آمرزیده می‌شود، به استثناء گناهانی که کبیره است و فرد از آن گناهان توبه نکرده باشد.

امام جمعه موقت مهریز با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب برای حج گفت: عبودیت عنصر اصلی حج است و در سایه آن، اتحاد مسلمانان از اهمیت والایی برخوردار است. جمع شدن مسلمانان در حج به منزله اتحاد با یکدیگر علیه ظلم، آدم کشی، تجاوز به سرزمین‌های دیگر و فساد است و باید از سلطه صهیونیسم برائت ورزند و از زمان حضرت ابراهیم (ع) که خانه خدا را بنا کرد این سنت یعنی برائت از ظلم و فساد پا برجا است.

وی جنایات علیه مسلمانان جهان و شیخ زکزاکی را محکوم و تصریح کرد: شیخ زکزاکی به تنهایی میلیون‌ها نفر را در آفریقا شیعه کرده است و در سکوت خبری، جبهه کفر علیه مسلمانان و شیعیان نیجریه و کشمیر جنایات عظیم و نسل کشی وحشتناک به راه انداخته‌اند و باید مسلمانان جهان علیه این ددمنشی‌ها متحد شوند.

انتهای پیام/90028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول