اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چاپ پلیمرهای مسطح باعث بهبود خواص الکتریکی و نوری می‌شود

محققان آمریکایی برای استفاده از چاپ پلیمری به منظور صاف کردن مولکول‌های پیچ خورده راهی جدید یافته‌اند که می‌تواند جریان الکتریکی را بهبود دهد.

چاپ پلیمرهای مسطح باعث بهبود خواص الکتریکی و نوری می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، براساس خبری منتشر شده در وب سایت UI، محققان دانشگاه ایلینوی (UI) راهی برای استفاده از چاپ پلیمری برای کشش و صاف کردن مولکول‌های پیچ خورده یافته‌اند تا بتوانند جریان الکتریکی را بهتر اداره کنند. 

دانشگاه ایلینوی یک دانشگاه تحقیقاتی و دولتی است که بزرگ‌ترین دانشگاه شهر شیکاگو محسوب می‌شود.

محققان این پژوهش، ضمن انجام آزمایش‌های چاپ و شبیه‌سازی جریان در آزمایشگاه متوجه شد که پلیمرها طی چاپ دو مرحله مجزا از جریان را پشت سر می‌گذارند: مرحله اول هنگامی اتفاق می‌افتد که عمل مویرگی با شروع تبخیر روی جوهر پلیمر انجام می‌شود و مرحله دوم نیز نتیجه آن است.

آنها همچنین فاز دیگری را که در حین چاپ رخ می دهد کشف کردند که در آن پلیمرها دارای خواص بسیار متفاوتی هستند. یینگ دیائو، استاد مهندسی شیمی و بیومولکولی دانشگاه «UI» که سرپرستی این مطالعه رابرعهده داشته می‌گوید: «مرحله سوم مابین دو مرحله قبل رخ می‌دهد و نشان می‌دهد پلیمرها به شکل مسطح کشیده می‌شوند».

نه تنها پلیمرها در این مرحله کشیده و مسطح شده‌اند، بلکه آنها پس از رسوب زدایی از محلول نیز به این شکل باقی می‌مانند و می توان تنظیمات چاپگر را دقیق تنظیم کرد تا پلیمرهای کونژوگه برای استفاده در دستگاه‌های جدید زیست پزشکی سریع‌تر و انعطاف پذیرتر تولید شوند.

پلیمرهای کونژوگه توسط اتحادیه مولکول‌های غنی از الکترون در امتداد ستون فقرات پیوندهای شیمیایی تک و دوتایی متناوب تشکیل می‌شوند. این اتصال به برق اجازه می‌دهد تا خیلی سریع از طریق پلیمر تردد کند و این را برای استفاده در کاربردهای الکتریکی و نوری بسیار مطلوب می‌کند. این روش حمل بار به حدی کار می‌کند که پلیمرهای کونژوگه اکنون آماده رقابت با مواد سیلیکون هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول