اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فعالیت تعدادی از سیلوهای زنجان 24 ساعته شد

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان گفت: برای افزایش خرید و سهولت در امور، فعالیت تعدادی از سیلوهای زنجان 24 ساعته شد.

فعالیت تعدادی از سیلوهای زنجان 24 ساعته شد

محمد ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از اوایل تیرماه امسال خرید گندم در زنجان آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با بیان اینکه امسال 40 مرکز، برای خرید گندم در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: امسال 23 مرکز مباشر و 17 مرکز دولتی اقدام به خرید گندم خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه قیمت خرید گندم در سال‌جاری یک هزار و 700 تومان اعلام شده است، افزود: استان زنجان ظرفیت ذخیره‌سازی 596 هزار تن گندم را دارد.

ایزدی با بیان اینکه تاکنون 190 هزار تن گندم در استان زنجان خریداری شده است، تصریح کرد: کل ارزش این میزان گندم 336 میلیارد تومان است که از این مبلغ 154 میلیارد تومان پرداخت شده است که تا سوم مردادماه پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه 26 هزار و 981 محموله گندم در استان زنجان خریداری شده است، اضافه کرد: میزان خرید گندم در استان زنجان نسبت به سال قبل کاهش دارد که بخشی از آن هم به کاهش تولید مربوط است.

وی با اشاره به اینکه میزانی از خرید نیز به صورت متفرقه انجام شده است، افزود: این موارد نیز در کاهش خرید مؤثر بوده است به همین علت میزان خرید کاهش یافته است.

ایزدی با بیان اینکه در راستای تسهیل امور در هر شهرستان یک سیلو به صورت 24 ساعته فعالیت خواهد داشت، افزود: این امر نیز به منظور افزایش خرید انجام شده است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه میزان مصرف استان به همراه بخش صنف و صنعت 200 هزار تن است، اضافه کرد: از سال قبل موجودی استان زنجان در حوزه گندم 60 هزار تن است.

به گزارش فارس، امسال 285 هزار هکتار از اراضی دیم و 18 هزار هکتار از اراضی آبی استان زیر کشت گندم رفته و 42 هزار تن انواع کود شیمیایی پاییزه و بهاره نیز برای جلوگیری از سن گندم در بین کشاورزان توزیع شده است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول