اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پرداخت 95 درصدی مطالبات گندم‌کاران مازندرانی/ اعلام قیمت شکر به نرخ بازرگانی دولتی

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور گفت: امسال 41 هزار تن گندم به ارزش بیش از 70 میلیارد تومان از گندم‌کاران مازندرانی خریداری شد که بیش از 95 درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

پرداخت 95 درصدی مطالبات گندم‌کاران مازندرانی/ اعلام قیمت شکر به نرخ بازرگانی دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد جعفری به‌مناسبت هفته رسانه در دفتر خبرگزاری فارس مازندران حضور یافت و تلاش‌های این خبرگزاری تقدیر و اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی برای تور خبرنگاران در هفته دولت هستیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور درباره خرید کلزا گفت: تاکنون 23 هزار تن کلزا خریداری شد که 100 در صد مطالبات کلزاکاران مازندرانی پرداخت شده است.

 

جعفری اضافه کرد: همچنین امسال 41 هزار تن گندم به ارزش بیش از 70 میلیارد تومان از گندم‌کاران مازندرانی خریداری شد که بیش از 95 درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه موجودی گندم  شرایط خوبی دارد، افزود: بیش از سه ماه موجودی گندم در استان داریم که تلاش برای واردات گندم از سایر استان‌ها در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور با اشاره به اینکه  سال گذشته بحث خرید توافقی برنج را داشتیم، گفت: در حال حاضر بازار از شرایط خوبی برخوردار است اگر در بازار مشکلی باشد دولت ورود پیدا می‌کند.

 

این مسؤول تصریح کرد: روی تنظیم بازار محصولاتی از جمله گندم، دانه‌های روغنی، برنج و شکر ورود پیدا کردیم حتی روی بازار پرتقال ورد پیدا کردیم برای اینکه کشاورز آسیب نبیند ورود پیدا می‌کنیم تا کشاورز متضرر نشود.

جعفری به افزایش 15 درصدی تولید برنج امسال در مازندران اشاره کرد و افزود: امیدواریم کشاورز در فروش دچار مشکل نشود ولی الان بازار شرایط خوبی دارد بین خرید و فروش رابطه خوبی است.

وی درباره قیمت شکر، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت شکر 3 هزار و 800 تومان است ماه‌های گذشته جوی ایجاد شد و در مقطعی از زمان قیمت شکر افزایش یافت ولی مهم‌ترین موضوع این است مردم باید حواس‌شان باشد شکر تنها یک‌بار تصفیه می‌شود و تفاوتی در کیفیت شکر وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور با اعلام اینکه نهضت سیلوسازی راه افتاده است، افزود: کارخانه‌ها به سیلو مجهز شدند و در دهه فجر سیلوهای کارخانه‌های دستاس، نودهک و ستاک مازندران افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/86034/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول