اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

عدم آشنایی کودکان با بزرگان مذهبی و علمی کشور

مدیر اجرایی و مدرس مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان یزد با اشاره به ظهور ارتباطات وتاثیرات آن روی خانواده‌ها گفت: کودکان امروز با بزرگان مذهبی و علمی کشور آشنا نیستند.

عدم آشنایی کودکان با بزرگان مذهبی و علمی کشور

حجت الاسلام دادآفرین در گفتگو با خبرنگار فارس از مهریز، پیرو اولین گردهمایی حدود 200 نفر از اعضای هیئت روضه الشهداء شهرستان مهریز و خانواده‌های آنان در ورزشگاه کارگران، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های این هیئت، تقویت دورهمی خانواده‌های اعضا است تا علاوه بر آشنایی با یکدیگر، با تشکیلات هیئت و مکانی که فرزندان آنان در آن فعالیت می‌کنند آشنا شوند.

مسئول هیئت روضه الشهداء شهرستان مهریز افزود: یکی از کارهای فرهنگی تمیز، هم افزایی و تجمیع خانواده‌ها است. دشمن برای متلاشی کردن بنیان خانواده‌ها و عدم شکل گیری اجتماع قلوب شبانه روز تلاش می‌کند اما تقویت دورهمی‌ها و همدلی‌های خانواده‌ها نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب و زمینه ظهور را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در عصر ارتباطات، بشر تنهاتر شده است تأکید کرد: در عصر شکوفایی فناوری اطلاعات، انسان دچار فردیت شده و حتی عبادات هم فردی شده است و این در حالی بوده که دست خدا با جماعت است و عبادات و کارهای خیر جمعی، انسان ساز و نزد خداوند پذیرفته تر است.

دادآفرین ادامه داد: شب‌نشینی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی بر اثر فضای مجازی و جذابیت‌های آن کمرنگ شده و سرکشی از والدین و آشتی با اعضای خانواده، اقوام و بستگان به فراموشی سپرده شده است و این همان نقشه دشمن است که لزوم هوشیاری بیش از پیش را می‌طلبد.

مدیر اجرایی و مدرس مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان یزد افزود: علاوه بر موضوع اعتیاد زن و شوهرها به گوشی همراه و دنیای مجازی، امروزه خرید تبلت و گوشی برای کودکان و سرگرم کردن آن‌ها با بازی‌ها و فیلم‌های بعضاً مغایر با فرهنگ ایرانی اسلامی، جایگزین نامناسبی برای تربیت آنان شده است.

غفلت خانواده‌ها از آموزش مهارت‌های زندگی و احکام دین به کودکان

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر، خانواده‌ها از آموزش مهارت‌های زندگی و احکام دین به کودکان خود غافل مانده‌اند. برای تربیت مؤثر باید خانواده‌ها، فرزندان خود را بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی تشویق کنند و همواره با سعه صدر بر رفت و آمدهای آنان نظارت داشته باشند.

عدم آشنایی کودکان امروز با بزرگان درخشان مذهبی و علمی کشور

دادآفرین عنوان کرد: کودکان امروز، قهرمانان واقعی و بزرگان پیشینه درخشان مذهبی، علمی و هنری خود را نمی‌شناسند و به خاطر بی‌توجهی خانواده‌ها و تبلیغات سوء، قهرمانان ساختگی و بی اصالت خارجی را می‌شناسند و این همان یکی از جنبه‌های پدیده نفوذ فرهنگی است که رابرت مورداک صهیونیستی در پی پیاده در خانواده‌های با اصالت ایرانی بوده است.

 وی با بیان اینکه تربیت صحیح از رفتار و گفتار والدین و سبک زندگی رایج در خانواده نشأت می‌گیرد اظهار داشت: والدین نیز باید به همراه فرزندان خود در مسجد، مراسم‌های مذهبی و هیئت‌ها حضور یابند تا از معارف و تعالیمی که آموزش داده می‌شود بهره ببرند و در محیط خانه آن را به کار گیرند تا اهداف مورد نظر تحقق یابد. اقامه نماز نیز به معنای آن است که فرد علاوه بر ادای نماز، همسر و فرزندان خود را نیز در ادای این فریضه الهی مشارکت دهد.

مسئول هیئت روضه الشهداء شهرستان مهریز گفت: پس از برپایی دورهمی‌های خانوادگی، در قدم دوم سعی می‌شود بین اعضای هیئت و اعضای دیگر هیئت‌های شهرستان هم افزایی و تعاملی صورت بگیرد تا با اجتماع قلوب، جامعه تمدنی مورد تأیید مقام معظم رهبری که به ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) منتهی می‌شود شکل بگیرد.

این کارشناس مذهبی همچنین با گرامیداشت هفته ولایت و عید بزرگ غدیر خم تأکید کرد: در عید غدیر خم که به واقع بزرگترین عید شیعیان جهان است مجدداً دورهمی خانوادگی اعضای هیئت برگزار می‌شود و هدف آن است که با بزرگداشت عید بزرگ غدیرخم، این واقعه در یاد اعضا حتی کودکان حاضر در این گردهمایی به عنوان خاطره‌ای خوش و فراموش نشدنی باقی بماند.

دادآفرین بیان کرد: اگر واقعه غدیرخم و اتمام حجت خداوند به اهل ایمان غریب نمانده بود و فراموش نشده بود، واقعه شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) و شهادت حضرت اباعبدالله (ع) در کربلا واقع نمی‌شد. عید غدیرخم که سند حقانیت امیرالمؤمنین علی (ع) است، تمدن سازی را به دنبال دارد و زیبنده است خانواده‌ها مانند اعیاد باستانی، برای این روز لباس نو پوشیده و به یکدیگر هدیه دهند تا عظمت این عید بزرگ، در خاطر نسل‌های بعدی باقی بماند.

انتهای پیام/90028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول