اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

هنرمند باید سیاسی باشد نه سیاست‌زده/با اعتقاد جیسون رضاییان را بازی کردم

بازیگر سریال گاندو گفت: من با این اعتقاد جیسون را بازی کردم و انسان‌ها آزاد هستند قضاوت‌های خود را داشته باشند اما الزاما این قضاوت‌ها می‌تواند درست نباشد.

هنرمند باید سیاسی باشد نه سیاست‌زده/با اعتقاد جیسون رضاییان را بازی کردم

پیام دهکردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به پیچیدگی‌های نقش جیسون رضاییان در سریال گاندو و دلایل پذیرش این نقش اظهار کرد: اساسا خود من سعی می‌کنم فرزند زمانه خودم باشم و هنرمندی برای تک‌تک مردم سرزمینم باشم و هرقدمی که احساس بکنم قدم هنرمندانه‌ای است که در آن فرزند زمانه بودن وجود دارد حتما به سمتش می‌روم و دوستش دارم و اگر چالشی برای من ایجاد کند یکی دشواری را رقم بزند حتما به سراغش می‌روم.

وی ادامه داد: برای من نقش جیسون رضاییان این چالش را ایجاد کرد که احساس کردم می‌توانم یک دشواری را برای خودم به عنوان یک بازیگر تجربه کنم. از 25 کیلو اضافه وزن‌ گرفته تا بقیه سختی‌های این نقش؛ افزون بر اینکه همیشه عاشق تاریخ، فلسفه و عرفان بودم و همیشه در این زمینه مطالعاتی داشتم و اعتقادم همیشه بر این بوده که هنرمند باید سیاسی باشد اما سیاست‌زده نباشد؛ هنرمند نباید متعلق به یک جناح و جناح دیگر باشد؛ هنرمند باید متعلق به سرزمین و مردمش باشد.

وی با تشریح نحوه برقراری ارتباط با نقش جیسون رضاییان در سریال گاندو تصریح کرد: حرفه من بازیگری است و بازیگر مثل جراح فوق تخصص مغز و اعصاب که تخصص ویژه به جراحی مغز و اعصاب دارد و ابعاد پدیده‌ای به نام مغز را می‌شناسد حوزه کار ما هم حوزه‌ای کاملا علمی و تخصصی و دشوار است و من هم سال‌ها در این حوزه کار، تحصیل و تجربه کسب کردم چه در سینما، چه در تلوزیون چه در تئاتر، این کار تخصص و حرفه من است و باید به سمت آن بروم و خداوند هم یاری کند که آنطور که شایسته هست جلوی مردم ظاهر شوم.

بازیگر سریال گاندو در مورد نقش جیسون رضاییان و فشارهایی که علیه آن از سوی برخی مسوولان به وجود آمد تصریح کرد: من احساس کردم نقش آن را بازی نمی‌کنم بلکه نقش بیشمار دزد بی‌کفایتی را بازی می‌کنم که طی سالیان سال از این سرزمین و بیت‌المالش استفاده کردند و مصرف کردند و به توبره کشیدند و بردند و هنوزم هستند و مثل تومورهای بدخیمی به پیکره مردم افتادند که خروجی آن همین زندگی سخت مردم است. همواره احساس کردم در این نقش مسؤولیت وطنی و ملی هم بر شانه‌های من هست و به سمت آن حرکت کردم.

وی واکنش‌های غیرقابل تصور علیه گاندو را مورد توجه قرار داد و در خصوص نگرانی از آینده کاری با بازی در این سریال و برچسب‌ سیاسی خوردن آن افزود: تو با خدای خود انداز کار خود و دل خوش دار که رحم اگر نکند مدعی خدا بکند؛ من تکلیفم در این حرفه بسیار روشن است و در این سال‌هایی که کار کردم جایگاه مشخصی داشتم و همواره صریح و شفاف حرکت کردم و با ایمان و اعتقاد حرکت کردم. عده‌ای تفسیر می‌کنند که با این جناح یا آن جناح است اما درگاهی که من با آن به نقش جیسون رضاییان ورود کردم ورا و فرای جناح‌ها و دسته‌ها و گروه‌ها بوده و یک آستانه پر عزتی داشته که هر بار به آن فکر کردم چهارستون بدنم لرزیده و آن وطن ما است.

دهکردی ادامه داد: من با این اعتقاد جیسون را بازی کردم و انسان‌ها آزاد هستند قضاوت‌های خود را داشته باشند اما الزاما این قضاوت‌ها می‌تواند درست نباشد.

انتهای پیام/2258*40/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول