اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| تغییر ظرفیت رشته‌‌های کنکور ارشد پس از اعلام رسمی بسیار نادر است

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در واکنش به گلایه داوطلبان کنکور ارشد از تغییر ظرفیت برخی رشته‌‌ها، گفت: بعد از سال جدید که رشته‌ها اعلام می‌شود دیگر تغییری ایجاد نمی‌کنیم اما از ۲ سال پیش تعطیلی رشته‌های قدیمی و متناسب کردن رشته‌‌ها با نیاز جامعه شدت گرفته است.

فارس من| تغییر ظرفیت رشته‌‌های کنکور ارشد پس از اعلام رسمی بسیار نادر است

به گزارش خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس در سوژه ای با عنوان «هدر رفتن تلاش دانشجویان در آزمون کارشناسی ارشد» گفته‌اند که ناگاه ظرفیت دانشگاه های مورد علاقه آن ها کم یا در مواردی کاملا حذف شده است.

در این گلایه به کاهش ظرفیت رشته سیستم های تکنولوژی اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس هم اشاره شده است.

محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره تغییر ظرفیت رشته‌، توضیح داد: رشته‌هایی که سال قبل به سازمان سنجش اعلام کرده‌ایم را تغییر نمی‌دهیم مگر موردی پیش آید که برای مثال یک یا دو استاد در آن گروه عذری داشته باشند یا برای مثال فرصت مطالعاتی رفته باشند که در مهرماه 98 امکان عرضه کافی این رشته‌ها وجود نداشته باشد و ناگزیر به انجام تغییراتی باشیم.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: از اوایل سال که رشته‌ها اعلام می‌شود و به طور رسمی اطلاع می‌دهیم که چه رشته‌های را برای سال بعد برگزار خواهیم کرد، دیگر به رشته‌ها دست نمی‌زنیم و اینطور نیست که دو یا سه ماه مانده به شروع سال ظرفیت رشته‌ای را تغییر دهیم، در این مورد هم اگر عدد تغییر کرده باشد خیلی مورد نادری است و اصلاً بعید می‌دانم تعداد قابل توجه باشد.

وی افزود: همچنین گاهی پیش می‌آید که یک رشته را موقتاً تعطیل می‌کنیم که این مورد بیشتر رخ می‌دهد.

احمدی ادامه داد: برای مثال پس از آمایش رشته‌ها، وضعیت رشته‌ها را از نظر تقاضا در جامعه، اشباع شدن رشته‌ها و سخت شدن کاریابی در رشته‌ها بررسی می‌کنیم که طی یک یا دو سال اخیر از این موارد زیاد داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: در این موارد به گروه می‌گوییم که یک رشته جدید یا رشته بین‌رشته‌ای طراحی کند و دیگر در رشته قدیمی مجوز جذب دانشجو نمی‌دهیم و گروه مجبور می‌شود به دنبال نوآوری برود که این اتفاق ممکن است برخی داوطلبان را متأثر کرده باشد.

وی تأکید کرد: البته باید در نوآوری انعطاف‌پذیر باشیم و رشته‌های خود را براساس نیاز جامعه سروسامان دهیم که این موضوع دو سال است که در این دانشگاه آغاز شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول