اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

عمران‌خان در کشمیر: اقدامات هند مواضع قبلی پاکستان را تقویت کرد

نخست وزیر پاکستان گفت: اقدامات هند در کشمیر موضع پاکستان درباره استقلال و ادامه مسیری که گذشتگان آغاز کرده بودند را تقویت کرد.

عمران‌خان در کشمیر: اقدامات هند مواضع قبلی پاکستان را تقویت کرد

به گزارش دفاتر منطقه ای خبرگزاری فارس، عمران‌خان نخست وزیر پاکستان امروز به مناسبت روز استقلال این کشور به مظفر‌آباد مرکز کشمیر پاکستان سفر کرد.

وی در سخنرانی برای اعضای مجلس کشمیر آزاد با تبریک آغاز هفتاد و سومین روز استقلال این کشور به پاکستانی‌های داخل و خارج از مردم درخواست کرد برای پیشرفت و آبادانی کشور با هم متحد شده وی را همراهی کنند.

وی از مردم خواست نقش خود را برای ایجاد یک کشور اسلامی بر اساس دولت پیامبر در مدینه ایفا کنند.

خان گفت: اقدامات هند در کشمیر موضع پاکستان درباره استقلال و ادامه مسیری که گذشتگان آغاز کرده بودند را تقویت کرد.

بمابراین گزارش، عارف علوی رئیس جمهور پاکستان نیز امروز هنگام به احتزاز درآوردن پرچم این کشور در مراسم روز استقلال گفت: اگر مجبور شویم با هند بجنگیم این جنگ بر سراسر جهان تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود هرگز خواهان جنگ نیستیم اما اگر مجبور شویم چیزی برای از دست دادن نداریم.

علوی گفت: پاکستان ضعیف نیست اما سعی دارد از طریق دیپلماتیک و مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل متحد بحران کشمیر را حل کند.

از سوی دیگر شاه‌محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز با ارسال نامه به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهان برگزاری نشست ویژه برای کشمیر شد.

قریشی اعلام کرد که ملیحه لودهی نماینده پاکستان در سازمان ملل برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل درباره کشمیر را پیگیری خواهد کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان تأکید کرد: قبل از اقدام برای برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در این زمینه با چین به توافق رسیده‌ایم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول