اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تبعیض نژادی دسترسی به خدمات بانکی در آمریکا

یافته تحقیقاتی یک مرکز معتبر آمریکایی نشان می‌دهد که دسترسی به خدمات بانکی بین سیاه‌پوستان و سفیدپوستان متفاوت است و رنگین‌پوستان دسترسی کمتری به این خدمات دارند.

تبعیض نژادی دسترسی به خدمات بانکی در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتیجه تحقیقات یک شرکت مشاوره معتبر آمریکایی بسیاری از سیاه‌پوستان در این کشور، به خدمات بانکی در آمریکا دسترسی ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند پول پس‌انداز کنند.

به نوشته شبکه «پرس‌تی‌‎وی»، شرکت «مکینزی اند کامپنی» که یکی از معتبرترین شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه مشاوره امور مدیریت است، روز گذشته گزارشی منتشر کرده و در آن از عدم دسترسی خدمات بانکی برای سیاه پوستان آمریکا خبر داده است.

این شرکت که دفتر مرکزی آن در نیویورک است، در سال ۱۹۲۶ تاسیس شده و بیش از ۹۳ سال سابقه فعالیت دارد.

طبق گزارش مکینزی اند کامپانی، بسیاری از سیاه‌‌پوستان در آمریکا برای پس انداز کردن مشکلاتی دارند که بخشی از دلیل این مشکلات به فقدان دسترسی آنها به خدمات بانکی در آمریکا ارتباط دارد، موضوعی که طبق این گزارش سبب تشدید شکاف نژادی در آمریکا شده است.

طبق یافته این شرکت مشاوره، بسیاری از سیاه‌پوستان آمریکایی به دلیل اینکه در مناطق دارای جمعیت «غیرسفید» بانک‌های کمتری وجود دارد، به راه‌های جایگزین از قبیل «پیشخوان‌های تبدیل چک به پول» وابسته هستند.

در این گزارش آمده است، در صورت دسترسی داشتن به خدمات رایج بانکی از قبیل ایجاد حساب پس انداز هر سیاه‌پوست آمریکایی می‌توانست تا ۴۰ هزار دلار پس انداز کند.

در مناطقی دارای اکثریت ساکنان سفیدپوستان در آمریکا، به طور متوسط برای هر ۱۰۰ هزار نفر ۴۱ بانک و موسسه مالی وجود دارد اما در مناطق دارای اکثریت «غیرسفیدپوست» ۲۷ بانک و موسسه مالی وجود دارد.

طبق گزارش مکینزی اند کامپانی، بانک‌های مناطق سکونت سیاه‌پوستان آمریکا به طور معمول برای معاف کردن از هزینه‌ی خدمات، نیاز به موجودی حساب بیشتری دارند، در حالی‌که در مناطق سفیدپوستان با محدودیت کمتری مواجه هستند.

نگاهی به داده‌های منتشر شده نهادهای دولتی در آمریکا نشان می‌دهد که طی دو دهه اخیر شکاف درآمدی نژادی در این کشور به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.

طبق این داده‌ها به طور میانگین، ثروت یک خانواده سفیدپوست ۱۰ برابر بیشتر از ثروت یک خانواده سیاه پوست افزایش می‌یابد.

انتشار این گزارش در شرایطی صورت گرفته که تبعیض‌ها در آمریکا بر اساس نژاد و رنگ پوست، به یکی از مسائل مهم کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ تبدیل شده است. این موضوع به ویژه با توجه به مواضع جنجالی دونالد ترامپ در قبال سیاه‌پوستان و سیاست‌های ضد مهاجرتی او از اهمیت خاصی برخوردار شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول