اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

لبیک جهادی به پیام حضرت آقا؛ از محرومیت‌زدایی تا اشتغالزایی+فیلم

گردهمایی بزرگ جهادگران بسیجی و مردمی با شرکت جهادگران سراسر کشور در مصلی حرم عبدالعظیم حسنی(ع) و با قرائت پیام رهبری برگزار شد.

لبیک جهادی به پیام  حضرت آقا؛ از محرومیت‌زدایی تا اشتغالزایی+فیلم

خبرگزاری فارس از شهرری-محمد حسینی؛ شور و شوق نوجوانی و جوانی در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) موج می‌زند و هر جهادگر بدون هیچ تشریفاتی در حال انجام مقدمات آغاز مراسم است. 

جنس مهمانان این مراسم جهادی بوده و جهادگران بسیجی دقیقا همان بچه‌های نسل جنگ و دفاع مقدس هستند که ساعتی پیش در اقدامی جهادی و فوری در این حرم مطهر در پاسخ به پیام رهبر معظم انقلاب که باعنوان «جوانان عزیز گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی» صادر شده و در راستای عمل به فرامین ایشان گردهمایی بزرگ خود را برگزار کردند.

روزگاری فرزندان ما برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل سر از پا نمی‌شناختند و با همه هستی و توان بدون ذره‌ای چشمداشت پا در عرصه جنگی نابرابر در مقابل دشمنانی تا دندان مسلح و با حامیان پر قدرت می‌ایستادند. 

 

امروز نیز به برکت خون همان شهدا در همان مسیر عزیزانی از همان جنس در عرصه جنگ اقتصادی و فرهنگی ورود کرده چراکه اکنون نبرد در خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان معنا می‌یابد و جهادگرانی از نسل همان همت و باکری‌ها راه آن‌ها را به خوبی ادامه می‌دهند.

پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ۹۸ جمعی از نمایندگان گروه‌های جهادی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار برپیشرفت بدون حد در اندیشه و کار جهادی، لزوم تبدیل حرکت‌های جهادی به گفتمان عمومی و لزوم ثبات قدم در صراط مستقیم تأکید کردند. 

روز بعد از این دیدار صمیمی نیز نکاتی را در قالب پیام به جوانان گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی مرقوم کردند که این پیام مهم در این گردهمایی بزرگ جهادگران عرصه خدمت با حضور ۱۵۰۰ تن از اعضای گروه‌های جهادی قرائت شد.

قرائت این پیام بر حال و هوای جهادی مراسم می‌افزاید و فریادها و شعارهای «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» در مصلای بزرگ ری طنین‌انداز شد و مشت‌های گره کرده جهادگران و بازوان توانمند آن‌ها بیش از گذشته برای عمل به 9 توصیه مهم این پیام قوت و انرژی گرفت تا بسیجیان مثل همیشه پیشگام به فرامین رهبری لبیک گویند.در یکی از توصیه‌های مهم این پیام رهبر و مقتدای ما خطاب به جهادگران می‌فرماید: «جهاد خدمت‌رسانی پیش از سود رساندن به گیرنده‌ خدمت، به خود خدمت‌رسان سود می‌رساند. دل ‌کندن از بهره‌های شخصی برای بهره ‌رساندن به دیگران، دل را روشنی و ذهن و اندیشه را ارتقاء و اراده را قوت می‌بخشد و فراتر از همه، رضای الهی را جلب می‌کند. این را با قول و عمل خود به کسانی که هنوز قدم در وادی خدمت‌رسانی نگذاشته‌اند، نشان دهید».

سردار محمدحسین سپهر، جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین به عنوان نخستین سخنران این مراسم از آمادگی 12 هزار گروه جهادی برای خدمت‌رسانی در عرصه‌های سازندگی و خشکاندن ریشه فقر به مردم خبر می‌دهد و می‌گوید: بار دیگر در اینجا جمع شده‌ایم تا به دشمنان انقلاب اسلامی اثبات کنیم که ما می‌توانیم با اطاعت محض از رهبری و عمل و اجرای اوامر ولی فقیه آبادانی و توسعه در مناطق کم برخوردار کشور را پیش ببریم و آن‌ها را در رسیدن به اهداف شوم‌شان مثل گذشته ناکام می‌گذاریم.

خانم احمدبیگی در بین گروه خود گعده کرده و به دقت مراسم را دنبال می‌کنند. وی از قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در داخل و خارج تهران فعالیت داشته و موضوعات فرهنگی، اجتماعی، مدرسه‌سازی و مبارزه با فقر را از عمده اقدامات گروه ذکر می‌کند و می‌گوید: همه مردم ایران جهادگر هستند و با واژه جهاد غریبه نیستند و در تمامی امور برای جهاد آماده‌اند و در اتفاقاتی چون سیل و زلزله به خوبی سنگ تمام می‌گذارند و ما هم سعی داریم در کنار همه مردم ایران به نوبه خود کار کوچکی انجام دهیم.


وی می‌افزاید: اکثر فعالیت فعلی گروه روی اشتغال، تولید ایرانی و صنایع دستی معطوف شده و سعی داریم در همه امور روی پای خود ایستاده تا ضعف و فقری نداشته و جامعه‌ای سالم و بالغ داشته باشیم.

محمدباقر قالیباف به خبرنگار فارس می‌گوید: برادران جهادی همیشه مشغول خدمت بوده و هستند و امروز با پیام حضرت آقا گروه‌های جهادی که در عرصه سازندگی حاضرند متشکل از جوانان دلیری که در گام دوم انقلاب به مانند سال‌های دهه 50 برای پیمان مجدد با رهبری که امید به این آینده‌سازان دارد در عرصه خدمت و جهاد گام محکم‌تری برای خدمت‌رسانی شایسته‌تر برداشته‌اند و امیدوارم در این فرصت و بستر فراهم دست در دست هم اتفاقی بزرگ رقم زده و پیشرفت و عدالت کشور را شاهد باشیم.

ریحانه صادقیان، المیرا فرجامی و خانم اویسی سه نوجوان 13 ساله‌ای هستند که خیلی زود دغدغه کمک و خدمت به هموطن و هم‌نوع دارند و شور جوانی خود را در این مسیر به کار گرفته‌اند و هنرمندانه این حس خوب را ترسیم می‌کنند. ریحانه از دست کردن کارهای نمدی و المیرا از بافتنی‌های زیبا و خانم اویسی از تکه دوزی و کارهای دستی و ارسال به مناطق سیل‌زده می‌گویند و دوست داشتن کمک به یک هم سن و سال خود را که در یک جامعه زندگی می‌کنند، دنبال می‌کنند و توکل به خدا و توجه به صحبت‌های رهبری برای ادامه این مسیر را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و برای عمل به پیام آقا امروز دور هم جمع شده‌اند.

 

از سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده کل سپاه انتظاری جز شنیدن آمادگی تمام قد بسیج و گروه‌های جهادی برای انجام وظیفه و پیشبرد آرمان‌های انقلاب توقع نداریم که تأکید می‌کند: چگونه نوجوان و جوانی که غرق در ناز و نعمت است و می‌تواند در نوروز به سفر اروپایی یا سایر تفریحات رفته و بپردازد با جهادگران همراه می‌شود و به محروم ترین و دوردست ترین مناطق کشور برای کار جهادی می‌رود و منشأ این رفتارها چیزی جز ولایت و عشق نیست.

مصطفی فروتن 38 ساله مثل خیلی از جهادگران حاضر در جلسه 20 در فضای حرکت‌های جهادی بوده و آن را محبت خدا و روزی خود می‌داند و بیان می‌کند: در این سال‌ها در اغلب استان‌ها با حوادث غیر مترقبه‌ای که منجر شده حضور داشتم و در سیل اخیر هم به لطف خدا سعی کردم در کنار گروه‌های جهادی به داد محرومان، مستضعفان و همه کسانی که با مشکل مواجه شده‌اند برسیم و دائم در صحنه بودیم و امیدوارم این مسیر را با این نگاه ادامه دهیم که در وجود ما تقویت شود ایران و بلکه عالم دائم حریم و محضر امام زمان(ع) است و باید هیچ نقصی در آن نباشد.

 

جهادگران بسیجی مثل همیشه پیشتاز و پیشگام در صحنه حاضرند ولی امروز در کنار حرم شریف حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و امامزادگان مجاور با تأسی از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که خاندان حمایت از محرومان و نیازمندان هستند و در پاسخ به پیام مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله امام خامنه‌ای به جهادگران آستین‌های خود راسخ‌تر بالا زده و پاشنه‌های کفش خود را مصمم‌تر برای خدمت کشیده تا زنگار محرومیت و فقر از کشور اسلامی زدوده شود.

 

 

انتهای پیام/67052/گ1/ث40/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول