اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آزادگان سفیران شجاعت و استقامت هستند

امام جمعه اسلام‌آباد غرب گفت: آزادگان سفیران صبر، مقاومت، شجاعت و گنجینه‌های دفاع مقدس هستند و این عزیزان امروز الگویی برای مردم و نسل جوانی که آن روز‌ها را درک نکرد‌ه‌اند، هستند.

آزادگان سفیران شجاعت و استقامت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، 26 مرداد 1369 بود که نخستین گروه از آزادگان سلحشور ایران پس از سال‌ها اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق به میهن اسلامی بازگشتند.

صبح امروز همزمان با سالروز ورود این نیمه پنهان دفاع مقدس به ایران مراسم گرامیداشت به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران اسلام‌آباد غرب با حضور جمعی از آزادگان برگزار شد.

آزادگان ما، وارثان شهیدان‌اند و ماندند تا نامشان را گرامی و راهشان را ادامه دهند، اینک با حضور خود در جامعه، آمده‌اند تا در صحنه‌های سازندگی حماسه‌ای دیگر بیافرینند و همدوش همسنگران دیروزشان، روح بزرگی و صلابت را در جامعه بدمند.

 اینک رسالت ما، به ویژه نسل جوان این است که با دنباله روی از سیره این سرافرازان، کشور خود را در برابر دشمنان به کمین نشسته بیمه کنیم، باید قدر این گنجینه‌های ارزشمند انقلاب را دانست؛ آزادمردانی که در اوج عزت و پایداری به وطن بازگشتند و با صلابت و ایستادگی، برای خدمت در سنگر سازندگی ایران آزاد و آباد در صحنه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آماده و مقاوم‌اند.

امام جمعه اسلام آبادغرب در ابتدای این مراسم، اظهار داشت: آزادگان سفیران صبر و استقامت و شجاعت هستند که در سختی‌ها و دوری از خانواده شکنجه شدند، اما شجاعانه با مقاومت سر عهدی که با امام و مردم بسته بودند ماندند و شرف خود را با صدام و صدامیان معامله نکردند.

حجت‌الاسلام محمد‌ه مهری ادامه داد: امروز ما با افتخار از آن دوران یاد می‌کنیم، و دور بودن از وطن و غربت چه سختی‌هایی دارد که چاشنی آن در کشور بیگانه تحت سلطه یک ظالم باشد باید قدر آزادگان سرافراز را دانست.

وی عنوان کرد: آزادگان سفیران صبر، مقاومت، شجاعت و گنجینه‌های دفاع مقدس هستند و این عزیزان در اسارت زیر شکنجه دشمن بعثی بودند و امروز الگویی برای مردم، نسل جوان و نوجوان که آن روز‌ها را درک نکرده‌اند، هستند.

وی بیان کرد: امروز در زمانی قرار داریم که دست ما پر است در همه ابعاد اصلا قابل مقایسه با اول جنگ نیست، همدلی، صمیمیت، یک‌رنگی، اعتقاد واقعی به خدا، اعتقاد خالص و به امام سبب قدرت ما شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اسلام‌آباد غرب نیز در ادامه، بیان کرد: نتیجه مقاومت ما فرزندان شهیدان، ایثارگران، آزادگان و ارتشیان، سپاهیان، روحانیان، جوانان و زنان و مردان و... منجر به پدید آمدن چنین روزهایی شد.

وی افزود: این انگلیسی‌ها که ادعا‌ها دارند با چه خفت و خواری فرار می‌کنند، ناوهای دشمنان از ما می‌ترسند، جهان اول ما هستیم و تصمیم گیرنده جهان هستیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول