اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

حمایت تمام قد مدیرکل کار هرمزگان از کارگران شهرداری جاسک و معادن

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از حقوق کارگران در تمام بخش ها بطور قاطعانه حمایت می کنیم.

حمایت تمام قد مدیرکل کار هرمزگان از کارگران شهرداری جاسک و معادن

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان درخصوص گلایه فراوان از عدم پرداخت حق بیمه چندساله کارگران شهرداری جاسک اظهار داشت: جلسات مشترک شهرداری، اداره کار وتامین اجتماعی جاسک در روزهای اخیر برگزار و مقرر شده است حق بیمه تمام کارگران از زمانی که مشغول بکار شده اند، پرداخت شود.

وی افزود: در همین راستا اداره کار و تامین اجتماعی پیگیری لازم را خواهند داشت تا به تدریج حق بیمه‌ها بطور کامل چنانچه حتی اگر حق بیمه کارگری در ده سال گذشته هم پرداخت نشده است، بطور تمام و کمال پرداخت شده و حقی از هیچ کارگری ضایع نشود.

ابراهیمی تصریح کرد: مقرر شده است شهرداری جاسک از فروش مازاد املاک و...  حقوق و حق بیمه کارگران را پرداخت کند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان مدعی شد:  بعضی از اعضای شوراهای شهر افرادی را به شهرداری ها برای استخدام معرفی می کنند که باعث وجود نیروی مازاد در برخی شهرداری ها هم می شود که پرداخت بیمه و حقوق اضافی بر دوش این شهرداری ها قرار می گیرد.

وی گفت: البته وقتی کارگری در شهرداری و... مشغول به کار شد، بایستی بیمه شود و حقوقش را بطورکامل دریافت کند و اگر شکایت کند، گاهی حتی رای دادگاه بر توقیف اموال هم صادر می شود.

ابراهیمی در خصوص کارگران و رانندگان خودروهای سنگین در معادن که شغل شان در قانون جزو مشاغل سخت محسوب می شود، اما برخی از کارفرماها از پرداخت حق وحقوق شان به عنوان شغل سخت و زیان آور خودداری می کنند؛ تاکید کرد: این کارگران و رانندگان در زمان بازنشستگی درخواستشان را به اداره کار ارائه می دهند و پس از بررسی وسنجش عوامل سخت و زیان آور محیط کار، سخت و زیان و آوربودن مشاغل   را به متقاضیان و کارفرماها اعلام می کنیم و کارفرماها هم موظف به تمکین و پرداخت حقوق کارگران و رانندگان و بازنشستگی براساس قانون مشاغل سخت و زیان آور می باشند . 

وی اظهار داشت : البته تشکیل پرونده در این بخش هم بزودی به بخش خصوصی واگذار می شود و متقاضیان هم می توانند بصورت سامانه ای اقدام کنند و واسطه ها و دلال های این حوزه نیز حذف می شود که این موضوع جزو اولویت کاری من برای شفاف سازی بیشتر است و همواره منافع کارگران را در حوزه های مختلف مدنظر داریم و از حقوق این قشر دفاع می کنیم.

انتهای پیام/۸۸۰۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول