اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فشار پارلمان عراق بر اردن برای تحویل دختر صدام

یک روزنامه سعودی از تلاش فراکسیون‌های سیاسی پارلمان عراق برای فشار بر اردن به منظور تحویل افراد تحت پیگرد دولت عراق از جمله دختر صدام خبر داد.

فشار پارلمان عراق بر اردن برای تحویل دختر صدام

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه سعودی عکاظ به نقل از منابعی عراقی از تلاش‌های فراکسیون‌های سیاسی پارلمان عراق برای فشار بر اردن به منظور تحویل مخالفان عراقی و در رأس آنها «رغد صدام»، دختر دیکتاتور معدوم عراق به بغداد خبر داد.

عکاظ  به نقل از این منابع نوشت، عادل عبدالمهدی مشکلی سیاسی با پارلمان خود پیدا کرده که روابط میان عراق و اردن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. زیرا فراکسیون‌هایی سیاسی در پارلمان عراق می‌خواهند پای قضیه عراقی‌های تحت پیگرد در اردن را به مسائل تجاری بین دو کشور باز کنند.

این روزنامه سعودی به نقل از منابع عراقی ادعا کرد که دولت عراق مخالف مرتبط کردن قضیه مخالفان عراقی مقیم اردن با مسائل تجاری و اقتصادی میان دو کشور است و هدف نخست از این فشارها می‌تواند ناکام گذاشتن هر گونه نزدیکی بین عراق و همسایگان عربی آن باشد.

عکاظ به نقل از منابع دولتی اردن نیز نوشت: دولت اردن مخالف هر گونه تلاش برای باج خواهی سیاسی است که تجاوز به حاکمیت اردن محسوب می‌شود. اردن که میزبان قریب به نیم میلیون عراقی است  از جمله عراقی‌هایی که مخالف حضور آمریکا در عراق و مخالف فرآیند سیاسی کشورشان هستند، محال است تسلیم هر فشاری شود.

این روزنامه دولتی عربستان نوشت: مبادلات تجاری میان عراق و اردن در این ماه رکورد شکسته و بالغ بر حدود یک و نیم میلیارد دینار عراقی (حدود یک میلیون و 257 هزار دلار) در روز و حاصل واردات از گذرگاه مرزی بین دو کشور است.

وزارت برق عراق هم از آغاز طرح اتصال برق بین دو کشور خبر داد که از ماه آینده برای تغذیه مناطقی از غرب انبار اجرایی می‌شود. علاوه بر توافق قبلی میان دو کشور که برای صادرات نفت خام از چاه‌های بصره به اردن و توافق نامه‌ای که برای انتقال محموله‌های نفتی توسط تانکرهای نفتی به اردن از طریق زمینی وجود دارد.

دولت عراق در روز پنجم فوریه 2018 لیستی از اسامی 60 تن از شهروندان عراقی تحت پیگرد را منتشر کرد که  نام دختر صدام حسین هم در این لیست آمده است.

اردن درخواست‌های مکرر برای تحویل رغد صدام به عراق را نادیده گرفته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول