اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قطر خواستار پایان جنگ یمن شد

معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر درباره تحولات اخیر یمن به خصوص اوضاع عدن ابراز نگرانی کرد.

قطر خواستار پایان جنگ یمن شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر ضمن ابراز نگرانی از تحولات اخیر یمن، خواستار توقف درد و رنج ملت این کشور شد.

آل ثانی در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما بر اهمیت تضمین وحدت یمن و حفظ دستاوردها و امکانات آن و ضرورت ممانعت از هم گسیختگی بافت اجتماعی یمن تأکید کرده و همه طرف‌های یمنی را به توقف جنگ و جلوگیری از درد و رنج بیشتر ملت این کشور دعوت می‌کنیم».

وزیر خارجه قطر افزود: «فاجعه انسانی حقیقی که در یمن رخ می‌دهد به ویژه در سایه تحولات اخیر، ایجاب می‌کند که طرف‌های درگیر در یمن به صورت صادقانه و صریح جنگ را متوقف کرده و به فاجعه انسانی روزافزون که تنها ملت بی‌گناه یمن بهای آن را می‌پردازد، پایان دهند».

 

 

این اظهارات وزیر خارجه قطر در حالی است که شهر عدن، پایتخت موقت دولت منصور هادی از چهارشنبه هفته گذشته شاهد درگیری بین نیروهای این دولت با نیروهای «الحزام الأمنی» (کمربند امنیتی) وابسته به «شورای انتقالی جنوب یمن» بود که بعد از چهار روز درگیری، این شهر سقوط کرد و به کنترل نیروهای شورای انتقالی درآمد.

بعد از این درگیری‌ها، «محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی به عربستان سعودی سفر کرد و طی دیدارهای جداگانه با «سلمان عبدالعزیز»، شاه و «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ریاض بدون تعیین تاریخ، خواستار برگزاری نشست اضطراری درباره عدن شده است. محمد الحضرمی ، معاون وزیر امور خارجه منصور هادی  گفت که فقط در صورتی که امارات عربی متحده دست از حمایت از شبه نظامیان جدایی طلب بکشد در مذاکره شرکت می‌کنند.

«محمد عبدالله الحضرمی»، معاون وزیر امور خارجه دولت منصور هادی چهارشنبه (۲۳ مرداد) در حساب توییتری خود نوشت که این دولت با پیشنهاد عربستان سعودی جهت برگزاری نشستی به منظور مقابله با نتایج «کودتای عدن» استقبال می‌کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول