اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

آیا ماء الشعیر به اندازه نوشابه مضر است؟

ماء الشعیر و نوشابه از جمله رایج ترین و مورد استفاده ترین نوشیدنی های موجود در ایران محسوب می شوند. در همین چند سال گذشته، نوشابه یکی از اصلی ترین نوشیدنی هایی بود که بر سر سفره ها دیده می شد. مصرف ماء الشعیر در چند سال پیش رواج نداشت و تنها تعداد محدودی از آنها با طعم اصیل و بسیار تلخ در بازار یافت می شد.

آیا ماء الشعیر به اندازه نوشابه مضر است؟

ماء الشعیر و  نوشابه از جمله رایج ترین و مورد استفاده ترین نوشیدنی های موجود در ایران محسوب می شوند. در همین چند سال گذشته، نوشابه یکی از اصلی ترین نوشیدنی هایی بود که بر سر سفره ها دیده می شد. مصرف ماء الشعیر در چند سال پیش رواج نداشت و تنها تعداد محدودی از آنها با طعم اصیل و بسیار تلخ در بازار یافت می شد. در ان زمان مردم تنها برای خاصیت این نوشیدنی آن را خریداری می کردند و مصرف آن بیشتر جنبه دارویی داشت. با گذشت زمان کارخانجات تولید کننده نوشیدنی تمرکز خود را بر روی این نوشیدنی مقوی گذاشتند و با ارائه طعم های مختلف ماء الشعیر، تغییری عظیم در صنعت این نوشیدنی پدید آوردند.

ماء الشعیر شمس

کارخانه تولید کننده نوشیدنی شمس نیز یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین کارخانجات محسوب می شود این کارخانه با بیش از 56 سال سابقه فعالیت توانسته است که با تولید ماء الشعیر شمس در طعم ها و اسانس های مختلف ، جایگاهی ویژه در صنعت تولید نوشیدنی های مالت و ماء الشعیر کسب کند. اما  جدیدا سوالاتی پیش آمده است که آیا ماء الشعیر نیز همانند نوشابه ضرر دارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با مواد سازنده نوشابه و همچنین ماء الشعیر آشنا کرده و سپس این دو نوشیدنی را با یکدیگر مقایسه کنیم. با ما همراه باشید.

ماء الشعیر شمس جزو برترین برندهای موجود در ایران است.

 

نوشابه چگونه ساخته می شود و دارای چه موادی است؟

مسلما تاکنون این قضیه بر ما مسجل شده است که نوشابه از مواد دارای ارزش غذایی مناسب ساخته نشده است  و مصرف مداوم آن آسیب های جبران ناپذیری را به بدن وارد خواهد کرد. در ساخت این نوشیدنی برخلاف ماء الشعیر هیچ گونه مواد طبیعی مورد استفاده قرار نمی گیرد به عبارت دیگر به مجموعه گازکربنیک، شکر، اسید، کافئین، رنگ خوراکی و آب ، نوشابه گفته می شود. متاسفانه هیچ کدام از مواد ذکر شده برای بدن مناسب نیستند. به عنوان مثال شکر صنعتی تنها دارای کالری فراوان است و به جز اثر چاق کنندگی، هیچ تاثیر مثبتی برای بدن نخواهد داشت. نوشابه برای افراد دیابتی همانند سم است و مصرف بی رویه آن عوارض جبران ناپذیری را بر بدن وارد خواهد کرد.

ماء الشعیر چگونه ساخته می شود و دارای چه موادی است؟

یک ماء الشعیر اصل و طبیعی معمولا از عصاره مالت، آب، قندهای طبیعی نظیر قند خرما ، رازک و گاز کربنیک برای گازدار کردن نوشیدنی، ساخته می شود. معمولا کارخانجات معتبر نظیر کارخانه شمس، نوشیدنی های خود را از طبیعی ترین و بهترین مواد اولیه تولید می کند و برند بودن ماء الشعیر شمس نیز به همین دلیل است. با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که عصاره مالت جزو پرارزش ترین، مقوی ترین و بهترین مواد غذایی محسوب می شود. این ماده سرشار از ویتامین های گروه B ، C و E است . این گروه ویتامین ها یکی از مهمترین و ضروری ترین مواد مورد نیاز برای بدن هستند.

ماء الشعیر و  نوشابه رایج ترین نوشیدنی های موجود در ایران هستند.

 

شباهت ها و تفاوت های میان نوشابه و ماء الشعیر

مسلما ماء الشعیر و نوشابه از لحاظ میزان مصرف، در جایگاه بالایی قرار دارند اما تفاوت عمده میان این دو نوع نوشیدنی در این است که نوشابه هیچگونه خاصیت غذایی برای بدن نداشته و تنها موجب ضرر و زیان به بدن می شود اما مصرف ماء الشعیر طبیعی و اصل موجب حفظ سلامت و شادابی انسان شده و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که ماء الشعیر با تمام خوبی هایی که دارد، همانند نوشابه دارای کالری بسیار بالایی است و در صورت مصرف بی رویه آن، عوارضی همانند جمع شدن چربی دور و شکم و پهلو و همچنین چاقی را به دنبال خواهد داشت. همچنی گاز کربنیک موجود در ماء الشعیر همانند نوشابه موجب جلوگیری از جذب کلسیم شده و در دراز مدت موجب پوکی استخوان خواهد شد.

ماء الشعیر شمس در اسناس ها و طعم های مختلف وجود دارد.

 

ماء الشعیر های تقلبی

متاسفانه در سال های اخیر بازار شاهد ماء الشعیرهایی بوده است که  تنها از اسانس تشکیل شده است. برخی از کارخانجات به جای استفاده از عصاره مالت که ماده اصلی تشکیل دهنده ماء الشعیر است ، از اسانس استفاده می کنند. ماء الشعیر های تولید شده بدین شکل هیچگونه ارزش غذایی ندارند و تنها از آب، قند، گاز کربنیک و اسانس جو به وجود آمده اند. به جرئت می توان گفت که ضرر ماء الشعیر تقلبی ، برابر با نوشابه است . متاسفانه برچسب مواد تشکیل دهنده این گونه ماء الشعیر ها نیز غیرواقعی است و به هیچ عنوان در مورد مواد تشکیل دهنده آن توضیحی داده نمی شود به همین دلیل مردم در هنگام خرید باید به برند و کیفیت محصول توجه کنند. قرار بر آن شده است که اداره استاندارد و سلامت وارد عمل شود و کارخانجات تولید کننده مواد غذایی را ملزم به نوشتن توضیحات کامل در برچسب مواد تشکیل دهنده کند تا مردم در هنگام خرید محصول دچار سردرگمی نشوند.

نتیجه گیری

برند شمس طی سال ها با جمعی از بهترین های صنعت نوشیدنی ایران همراه شده است و در کارخانه ای به وسعت ۴.۵ هتکار در شهر باغستان شهریار مشغول تولید محصولاتش منطبق با استانداردهای جهانی است. این برند با کوله باری از تجربه محصولاتی را در اختیار مشتریان خود قرار میدهد که طعم و مزه آن یک نوستالژی زیبا برایشان به ارمغان می آورد. نوشیدنی مالتN شمس این روزها با طعم های محبوبی مانند لیمونعناع علاقمندان بسیاری برای خود جذب نموده است.

این متن تبلیغاتی بوده و محتوای آن هیچ ارتباطی با خبرگزاری فارس ندارد.

انتهای پیام/ب/1

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول