اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دستگاه‌هایی که برای واحدهای تولیدی ایجاد تنگنا می‌کنند شعار سال را درک نکرده‌اند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: دستگاه‌هایی که برای واحدهای تولیدی استان تنگنا ایجاد می‌کنند و با صدور اجرائیه مانع تولید می‌شوند، شعار سال را متوجه نشده و درک نکرده‌اند.

دستگاه‌هایی که برای واحدهای تولیدی ایجاد تنگنا می‌کنند شعار سال را درک نکرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد دره‌وزمی ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان اظهار کرد: گاهی اوقات یک فرصت فراهم می‌شود که متاسفانه به دلایل مختلف آنقدر دیر اجرا می‌شود که فرصت از دست می‌رود.

وی افزود: اگر متولی در بحث قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای خود تامین اجتماعی است، صفر تا صد کار را به خود سازمان تفویض می‌کنیم دیگر نیازی به بررسی تک‌تک افراد ندارد.

دره‌وزمی عنوان کرد: اگر فردی در نوسانات ارزی، وضعیت تحریم‌های اقتصادی و بلایای طبیعی دچار زیان شده است باید مشمول این قانون قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه واحدها تحت تاثیر فضای اقتصادی دچار مشکل شده‌اند شکی نیست، اما این قانون شامل همه واحدها نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: دستگاه متولی تامین اجتماعی است که با توجه به تخصصی که دارد می‌تواند بهترین ساز و کار را در راستای اجرای این قانون لحاظ کند.

به گفته وی، این یک فرصتی است که برای واحدهای تولیدی فراهم شده است، باید از این بستر و امکانی که فراهم شده است به نحو احسن استفاده کنیم.

دره‌وزمی اذعان داشت: نگرانی ما این است در این بستر اجازه سوءاستفاده به افراد سودجو داده نشود و کسانی که واقعا در عرصه تولید فعالیت می کنند و از این ناحیه با مشکل مواجه هستند مشمول این بخشودگی قرار گیرند.

وی گفت: این بخشودگی شامل کارگاه‌هایی است که در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات فعالیت و لیست بیمه‌ای را پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: بنای کارگروه رفع موانع تولید حمایت قاطع از تولید است و به دستگاه‌هایی که مصوبات را اجرا نکرده‌اند تذکرات لازم داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جلسات به صورت مستمر برگزار و مصوبات پیگری شده است بنا در کل کشور و به ویژه در استان این است که هیچ واحد تولیدی و اشغال‌زایی در این استان به دلیل بدهکاری بانکی و بدهکاری به دستگاه‌های خدمات‌رسان و اجرائیه صادرکردن از سوی دستگاه‌های اجرایی و یا بانکی دچار رکود نشوند.

وی تصریح کرد: این از تاکیدات رئیس جمهور و مسؤولان ارشد استان است و برای حمایت از واحدها راهکارهای مختلف اندیشیده شده است.

دره‌وزمی با بیان اینکه در بحث سرمایه در گردش برای واحدهای تولید کارگروه رفع موانع تولید هیچ محدودیتی اعمال نکرده است، گفت: واحدهای متقاضی به صورت تک‌به تک بررسی شده است.

وی حمایت از تولید را با توجه به شعار رونق تولید مورد تاکید قرار داد و گفت: دستگاه‌هایی که برای واحدهای تولیدی استان تنگنا ایجاد می‌کنند و با صدور اجرائیه مانع تولید می‌شوند، شعار سال را متوجه نشده و درک نکرده‌اند.

انتهای پیام/2330/71/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول