اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تساوی رایکا و داماش در دربی کاسپین‌نشینان

تیم فوتبال داماش گیلان در هفته نخست رقابت‌های لیگ دسته اول مقابل رایکا بابل به‌تساوی بدون گل دست‌یافت.

تساوی رایکا و داماش در دربی کاسپین‌نشینان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دو تیم فوتبال داماش گیلان و رایکا بابل از هفته نخست رقابت‌های لیگ دسته اول از ساعت 17:30 روز شنبه بیست و ششم مرداد‌ماه در ورزشگاه هفت‌تیر بابل به مصاف یکدیگر رفتند.

داور: مهدی سیدعلی

کمک‌ها: وحید سیفی، مجید سربندی و وحید صالحی

ناظر داوری: حسین نجاتی

ترکیب داماش گیلان:

محمد ضیائی، آرمین منفرددوست، آزاد جعفرزاده، کنعان طاهرنژاد، مهدی نظر محمد پناه، سید کاظم رحمانی، میثم میرپسندیده، علیرضا توکلی، علی حق‌دوست، عباس کندل و سعید باقرپسند.

سرمربی: سیامک فراهانی

تیم فوتبال داماش گیلان فصل 97-98 را طوفانی آغاز کرد، این تیم همواره یکی از دو تیم بالانشین جدول در گروه «الف» لیگ دسته دوم فوتبال کشور بوده و تا روزهای پایانی شانس صعود مستقیم به لیگ یک را دارا بود.

داماشی‌ها در نهایت با کسب 47 امتیاز در مکان دوم جدول ایستادند و به پلی‌آف رقابت‌های لیگ دسته دوم صعود کردند، در این گروه خوشه طلایی ساوه با کسب 54 امتیاز به‌صورت مستقیم به لیگ دسته اول صعود کرد.

لاجوردی پوشان شهر باران که لقب فینالیست جام حذفی را یدک می‌کشیدند برای صعود به لیگ دسته اول چشم‌انتظار تعیین تکلیف دومین تیم صعودکننده به پلی‌آف از گروه «ب» این رقابت‌ها شدند، در گروه مقابل تیم آرمان گهر سیرجان با کسب 44 امتیاز به‌صورت مستقیم به لیگ یک صعود کرده و نیروی زمینی با کسب 43 امتیاز راهی پلی‌آف شد.

داماش گیلان و نیروی زمینی در دیدار رفت مرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ دسته دوم در ورزشگاه غدیر تهران به مصاف یکدیگر رفته و با تساوی بدون گل از زمین مسابقه خارج شدند، بدین ترتیب تکلیف سومین تیم صعودکننده به رقابت‌های لیگ دسته اول به دیدار برگشت پلی‌آف در ورزشگاه سردار جنگل رشت کشیده شد.

داماشی‌ها در بازی برگشت، در دیداری که با اشتباهات محرز و تأثیرگذار داوری همراه بود بازی یک بر صفر برده را با شکست دو بر یک عوض کردند و رؤیای صعود ارتش لاجوردی پوش شهر باران برباد رفت.

اشتباهات محرز داوری در دیدار برگشت پلی‌آف، اعتراض مدیران داماش و مسؤولین ورزشی و غیرورزشی گیلان را در پی داشت، اعتراضی که در نهایت با پیگیری‌های انجام‌شده به خرید سهمیه لیگ یکی کارون اروند خرمشهر ختم شد، با خرید سهمیه لیگ یکی، داماشی‌ها به شعار «ما برمی‌گردیم» جامه عمل پوشانده و به لیگ یک بازگشتند.

سکان هدایت تیم لاجوردی پوش شهر باران به‌سان فصل 97-98 به دستان سیامک فراهانی سپرده شد، این تیم بهترین عملکرد را در فصل نقل و انتقالات داشته و بازیکنان مطرحی نظیر علی حق‌دوست، بهمن کامل، سعید باقرپسند، محسن آذرباد، احسان ضیایی، ایمان صادقی، مهرداد آوخ، حمید گلزاری، حسین فاضلی، بهتاش میثاقیان و سید کاظم رحمانی را جذب کرد.

داماش گیلان اسکلت تیمی فصل گذشته خود را تغییر نداد و قرارداد محمد مختاری، آرمین منفرد دوست، کنعان طاهرنژاد، میثم میرپسندیده، آزاد جعفرزاده، ارشیا توکلی، عباس کندل، محمد رستمی، عرفان گودرز قلعه نوعی، محمدحسن جهاندیده، مهدی نظرمحمدپناه و سعید طالبی را تمدید کرد.

بی‌انضباطی برخی بازیکنان تازه‌وارد داماش گیلان بزرگ‌ترین مشکل این تیم پیش از دیدار مقابل رایکا بابل است، طبق شنیده‌ها محسن آذرباد، ایمان صادقی، مهرداد آوخ، حمید گلزاری و بهمن کامل پنج بازیکن تازه‌وارد این تیم به دلایل مالی و غیرفنی از لیست تیم کنار گذاشته‌شده و حضورشان در تیم داماش گیلان در فصل 98-99 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در سوی مقابل رایکا بابل با خرید امتیاز تیم خونه به خونه بابل نخستین حضور خود در رقابت‌های لیگ دسته اول را تجربه می‌کند، بابلی‌ها به‌سان تیم فوتبال ملوان انزلی خیلی دیر تشکیل شدند ولی با حمایت پیمان میری و علی‌اکبر جعفرنژاد مالکان جدید باشگاه توانستند در یارگیری موفق عمل کنند.

رایکا مهران نجفی را به‌عنوان سرمربی بالای سر خود می‌بینید! فرامرز مسگر ساروی، محمد باباگلزاده و پیروز جغتاپور دستیاران بومی این سرمربی در رایکا هستند.

تیم بابلی در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی نظیر کریم احمدی، سعید حیدری، وحید اصغرزاده، سعید ابراهیم پور، جواد شفیعی، علیرضا حسینی، مجتبی عظیمی، ابوالفضل آذرنوشان، یونس ایزانلو، علی صادق تبار، ابوالفضل آهنگر، دانیال رضوی، سهراب پل گردنی، حسین رسولی، مهران مرادعلی، امیرحسین رمضان زاده، سینا دست‌نشان، علی خانلرزاده، ناصر رضایی، صائب محبی، مهرداد حیدری، عرفان رشیدی، رضا نبی زاده، علی کیالاشکی و اکبر آفاقی را جذب کرد.

آذرباد، آوخ و گلزاری خیلی زود ساز جدایی کوک کرده و قراردادشان را با داماش گیلان فسخ کردند، کامل و صادقی دو تازه‌وارد دیگر داماشی‌ها هستند که از حضور در بابل سرباز زدند.

داماش گیلان در دیدار مقابل رایکا، محمد مختاری و محمد رستمی را به دلیل محرومیت و سعید طالبی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

دیدار دو تیم در حضور بیش از 2 هزار تن از هواداران شمالی که حدود 80 تن از آنان را هواداران داماشی تشکیل می‌دهند، آغاز شد، داماش گیلان بازی را بهتر از رقیب خود آغاز کرد و توپ و میدان را در اوایل نیمه نخست در اختیار گرفت، رفته‌رفته بازی به تعادل کشیده شده و این رایکایی ها بودند که در دقایق پایانی مسابقه سوار بر بازی شده و می‌توانستند به گل دست پیدا کنند، دو تیم در نیمه نخست قدرت برتری بر یکدیگر را نداشته و بازی به‌تساوی کشیده شد.

دو تیم در نیمه دوم بازی متعادلی به نمایش گذاشتند و بر خلاف نیمه نخست این رایکایی ها بودند که بازی را بهتر از داماش آغاز کردند، تلاش دو تیم در پایان 90 دقیقه ثمری نداشت و دربی کاسپین نشینان با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

نتایج سایر دیدارهای هفته نخست رقابت‌های لیگ دسته اول:

سپیدرود رشت 0 – مس رفسنجان 0

سرخ‌پوشان پاکدشت 1 – ملوان انزلی 0

قشقایی فارس 3 – مس کرمان 1

آرمان گهر سیرجان 2 – گل ریحان البرز 3

نیروی زمینی تهران 0 – خوشه طلایی ساوه 1

آلومینیوم اراک 3 – فجر شهید سپاسی شیراز 1

علم و ادب تبریز 1 – نود ارومیه 2

استقلال خوزستان 0 – بادران تهران 1

به گزارش فارس، تیم فوتبال داماش گیلان در پایان هفته نخست با کسب یک امتیاز در مکان هشتم جدول ایستاد، آلومینیوم اراک، قشقایی فارس، گل ریحان البرز، نود ارومیه، بادران تهران، خوشه طلایی ساوه و سرخ‌پوشان پاکدشت با کسب سه امتیاز به دلیل تفاضل گل به ترتیب در مکان‌های اول تا هفتم جدول ایستادند.

این تیم در هفته دوم رقابت‌های لیگ دسته اول روز پنجشنبه 31 مردادماه از ساعت 18 در ورزشگاه سردار جنگل رشت به مصاف سرخ‌پوشان پاکدشت می‌رود.

انتهای پیام/3389

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول