اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تحمیل هزینه میلیاردی، با الحاق 4 روستا/ ساخت و ساز غیرمجاز بیداد می‌کند

تصویب شیوه‌نامه پیش‌فروش غرفه‌های میدان میوه و تره‌بار و انتقاد اعضا از هزینه‌های تحمیل شده به شهر به دنبال الحاق روستاها از موارد مطرح شده در صحن شورای شهر همدان بود.

تحمیل هزینه میلیاردی، با الحاق 4 روستا/ ساخت و ساز غیرمجاز بیداد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سی‌وهفتمین جلسه علنی صحن شورای شهر پیش از ظهر امروز با حضور اعضای شورا و شهردار و سرمایه‌گذار میدان جدید میوه و تره‌بار با موضوع بررسی چند نامه و طرح شیوه‌نامه میدان بار و تصمیم‌گیری در این خصوص برگزار شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای شهر همدان در نطق پیش از دستور خود به موضوع عید بزرگ غدیر پرداخت و خواستار قرارگیری سیاست‌های شورا و اتخاذ تصمیمات در راستای منویات ولایت فقیه شد.

اکبر کاووسی‌امید با تقدیر از تلاش‌های نیروی انتظامی در سطح شهر گفت: در نظر گرفتن چندین نکته توسط فرماندهی انتظامی استان امنیت بیشتری را در سطح شهر به ارمغان می‌آورد.

کاووسی‌امید: خانواده طلبه شهید از ترس تهدید اراذل و اوباش در روستای پدری ساکن هستند

وی با اشاره به تهدید برخی از اراذل و اوباش همسو با قاتل طلبه همدانی برای خانواده این شهید بیان کرد: طی دیدار عصر جمعه با خانواده این شهید مطلع شدیم به دلیل ترس از تهدیدات تعدادی از اراذل و اوباش این خانواده در روستای پدری این شهید ساکن شده‌اند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای شهر همدان افزود: در برخی نقاط شهر نیز شاهد هستیم به راحتی مواد مخدر مبادله و معامله می‌شود و اینکه به راحتی این سوداگران اقداماتی در سطح شهر دارند زیبنده شهر نیست و باید از سوی نیروی انتظامی اقداماتی در این خصوص صورت گیرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید شهر برای اراذل و اوباش قداره به دست ناامن باشد تصریح کرد: درخواست داریم نکات بیان شده طی یک نامه به فرمانده انتظامی استان ارائه شود و یا از ایشان برای حضور در صحن و بیان این نکات دعوت شود.

رئیس شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه تلاش‌های خوبی توسط نیروی انتظامی در سطح شهر صورت گرفته است یادآور شد: امنیت در همدان بالاست و موارد عنوان شده نیز در نامه‌ای به فرماندهی انتظامی استان ارائه خواهد شد.

کامران گردان در ادامه با اشاره به درخواست اعضای شورا مبنی بر تعطیلی یک هفته‌ای تابستانی شورا و رأی‌گیری در این خصوص، خاطرنشان کرد: جلسات کمیسیون‌ها و صحن شورا با توجه به رأی موافق اعضا مبنی بر تعطیلی یک‌هفته‌ای در هفته آینده برگزار نخواهد شد.

وی ادامه داد: 24 شهریورماه سال گذشته هیأت رئیسه شورا انتخاب شدند و امسال نیز با توجه به تعطیلی یک هفته‌ای بعد از این تاریخ انتخابات برگزار و هیأت رئیسه مشخص خواهد شد.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به در پیش بودن اول شهریورماه با عنوان «روز همدان» اظهار کرد: مقرر شده بود اختتامیه جشنواره شهروندان برگزیده در روز همدان برگزار شود که با توجه به برگزاری برنامه‌های زیاد ممکن است این برنامه تحت‌ شعاع قرار گیرد بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این مراسم در روز هشتم شهریورماه انجام شود.

وی در خصوص ادغام روستاها با شهر نیز گفت: شورا در این خصوص از قبل اعلام نظر کرده بود که توجه نشد و روستاها به شهر الحاق شد، اکنون با توجه به این الحاق دهیاری‌ها به ویژه در علی‌آباد کاری برای این مناطق انجام نمی‌دهند و مردم بلاتکلیف مانده‌اند.

گردان خواستار برگزاری جلسه‌ای در این خصوص توسط سازمان‌های ذی‌مدخل و ذینفع شد و بیان کرد: باید یک جلسه با فرماندار در این خصوص تشکیل و اعتبارات و نیازهای آنها بررسی و انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه با الحاق روستاها به شهر، شهرداری بلاتکلیف است افزود: به دلیل اینکه ممیزی املاک انجام نشده شهرداری بلاتکلیف مانده است و البته شورای شهر در این خصوص مبراست.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: در جریان هستیم با توجه به الحاق روستاها به شهر به شدت در روستاهای الحاق شده خرید و فروش زمین و ساخت و ساز غیرمجاز در حال انجام است و نمی‌توانیم کاری کنیم.

شهردار همدان نیز با بیان اینکه باید رسماً و قانوناً روستاهای الحاق شده به شهرداری تحویل شود ادامه داد: البته کنترل نامحسوس پلیس ساختمان به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز را در این مناطق داریم.

عباس صوفی که به منظور بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص شیوه‌نامه میدان میوه و تره‌بار در صحن حضور داشت تصریح کرد: سال 93 قرارداد میدان جدید میوه و تره‌بار بسته شده و سال 96 ما وارد این قضیه شدیم؛ در زمان انعقاد قرارداد شرط کنونی پیش‌فروش در قرارداد نبوده است.

کاووسی‌امید: هزار میلیارد تومان هزینه با الحاق روستاها به شهر توسط دولت تحمیل شد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای شهر همدان نیز یادآور شد: هزار میلیارد تومان هزینه با الحاق روستاها به شهر توسط دولت تحمیل شده و تنها 10 میلیارد کمک شده است مابقی هزینه تحمیلی چگونه تأمین خواهد شد؟

با توجه به اظهار نظر مسوول امور حقوقی شهرداری مبنی بر وجود مشکل سند ثبتی در این پروژه و وجود معارض، شهردار همدان با تأکید بر اینکه پای سرمایه‌گذار هستیم ادامه داد: مسائل موجود حل خواهد شد.

رئیس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی شورای شهر همدان نیز خاطرنشان کرد: در پروژه میدان میوه و تره‌بار اکنون فقط با سرمایه‌گذار طرف هستیم و در صورت تصویب شیوه‌نامه و پیش‌فروش غرفه‌ها با تک تک خریداران غرفه‌ها طرف خواهیم بود.

روان‌بخش: وضعیت سند پروژه میدان میوه و تره‌بار مشخص نیست

مریم روان‌بخش با توجه به صحبت‌های مسوول امور حقوقی شهرداری، یادآور شد: مشکل این پروژه این است که اصلاً وضعیت سند آن مشخص نیست.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‎گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز اظهار کرد: شهرداری وظیفه داشته زمین را با سند تحویل دهد و مشکل سند اکنون به سرمایه‌گذار ربطی ندارد.

حسین قراباغی با انتقاد از مسوولان حقوقی شهرداری همدان در عملکرد آنها در این خصوص، گفت: پنج سال شهرداری چکار می‌کرده است، 55 هکتار زمین خریداری شده و باید امور حقوقی شهرداری برود تعیین تکلیف کند.

شیوه‌نامه پیش فروش غرفه‌های میدان میوه و تره‌بار با تأکید بر رفع موانع موجود تصویب شد

با رأی‌گیری، شیوه‌نامه پیش فروش غرفه‌های میدان میوه و تره‌بار با تأکید بر رفع موانع موجود به منظور حمایت از سرمایه‌گذار در صحن شورا به تصویب رسید.

در ادامه همچنین نامه شهردار در خصوص هزینه برای برگزاری همایش جاده ابریشم مطرح شد که با انتقاد برخی از اعضا و مخالفت با هزینه‌کرد زیاد مواجه شد.

کاووسی‌امید رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای شهر همدان با اعلام مخالفت خود در این خصوص بیان کرد: دو منطقه شهرداری در اجرای پروژه‌های خود مانده‌اند و بدهی‌هایشان به پیمانکاران باقی است، من نمی‌توانم با هزینه‌ 500 میلیون تومانی برای این همایش موافقت کنم.

حسین قراباغی رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز گفت: اگر نشست یونسکو یک ثبت جهانی داشته باشد باید میلیاردی هزینه کنیم اما این همایش ثبت جهانی به دنبال ندارد و تنها در تحقق این روند کمک می‌کند.

شهردار همدان نیز با بیان اینکه کل هزینه‌ای برگزاری همایش جاده ابریشم به غیر از هزینه اقامت به عهده یونسکو است افزود: هزینه اقامت نیز بین شهرداری، استانداری و میراث فرهنگی تقسیم خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری این نشست تخصصی به منظور معرفی هر چه بیشتر همدان در مجامع بین‌المللی است، تصریح کرد: قول می‌دهم ردیف اعتبار این پروژه را از استانداری دریافت می‌کنم و پولی از شهرداری نمی‌رود.

صوفی با بیان اینکه در شرایط کنونی که می‌گویند ایران با جهان مراوده ندارد برگزاری این همایش با حضور 25 کشور جهان افتخاری برای شهرداری است ادامه داد: تمام پروژه‌های عمرانی در سطح شهر فعال است و به دور از انصاف است که دیده نمی‌شود؛ چرا فقط نقطه سیاه را می‌بینید؟

رئیس شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه هزینه این همایش بیش از یک‌میلیارد تومان خواهد بود خاطرنشان کرد: به شهرداری تا 500 میلیون تومان اجازه هزینه‌کرد در این همایش را می‌دهیم و مابقی هزینه را سایر دستگاه‌ها تأمین کنند.

انتهای پیام/89039/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول