اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

شبکه‌های اجتماعی منجر به پدیده «هویت‌زدایی» شده‌اند/ تلاش رسانه ملی برای تولید محتوای پاک در فضای مجازی

رئیس کمیسیون فضای مجازی بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها معتقد است در دنیای امروز حضور گسترده شبکه‌های اجتماعی در جامعه باعث به وجود امدن پدیده «هویت‌زدایی» شده است.

شبکه‌های اجتماعی منجر به پدیده  «هویت‌زدایی» شده‌اند/ تلاش رسانه ملی برای تولید محتوای پاک در فضای مجازی

«حمیدرضا زندی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی درحالی برگزار شد که در فضای برودبند کشور شاهد ظهور هویت یکپارچه مجازی و برندینگ توسط رسانه‌ها و فعالان فرهنگی و سیاسی هستیم. در حال حاضر برخی برندهای موجود در سپهر مجازی سعی می‌کنند جریان هویت محور خود را در اکثر بسترها و سرویس‌ها مانند وب سایت، اپ و شبکه‌های اجتماعی حفظ کنند تا تصویر یکپارچه‌تری از خود در ذهن مخاطب ایجاد کنند. 

وی ادامه داد: از طرفی، بعضا حضور گسترده شبکه‌های اجتماعی در جامعه باعث بوجود آمدن پدیده «هویت‌زدایی» شده است، بدین معنا که افراد می‌توانند در این فضا هویت خود را تغییر دهند و با تکثیر و توزیع محتوای جریان‌ساز، فعالیت کنند. رسانه ملی با اشراف بر مختصات فرایندهای جریان‌ساز در فضای مجازی سعی کرده است با حفظ رویکرد هویت یکپارچه مجازی در مراکز استان‌ها و بعضا خلق برندهای متمایز و متعارف به تولید و توزیع محتوای پاک و اثربخش بپردازد و همزمان از طریق همکاری و تعامل با نخبگان و فعالان این فضای جدید، از ظرفیت‌ها و استعدادهای مردمی و کاربرساخته، استفاده کند. 

زندی با بیان اینکه کمیسیون فضای مجازی در راستای کشف استعدادهای مراکز و ارزیابی وضع موجود و به منظور ارائه الگوهای مهندسی و مدیریت فرهنگی در چهار بخش اصلی، در قالب‌های 22 گانه از قبیل تولیدات فاخر، مکمل رسانه، وب‌سایت، فیکس‌فریم‌ها، موشن‌گرافی، نوآوری‌ها، برندسازی، اپلیکیشن و استارتاپ‌ها و ... به داوری و ارزیابی آثار پرداخته شد که در کنار فاخر بودن اثر، به شاخص‌های اثربخشی پیام، میزان بازدید، شیوه توزیع و برندینگ توجه خاصی شده است. در نهایت 1580 اثر به کمیسیون فضای مجازی رسید که با بررسی همه آنها در هیات انتخاب این کمیسیون، در نهایت 247 اثر برای رقابت در 22 قسمت به هیات داوری جهت ارزیابی نهایی راه یافتند.

وی تاکید کرد: تولید محتوا، موضوع توزیع و انتشار در بخش فضای مجازی هم زمان با توزیع همواره برای ما در بخش فضای مجازی مورد توجه بوده و میتوان گفت ویژگی جشنواره امسال در بخش فضای مجازی، اولین حضور تولیدات ویژه فضای مجازی در رنگین‌کمان رسانه‌ای مراکز استان‌ها آن هم در قالبی پویا و قابل‌توجه است. امسال با توجه به اینکه بخش فضای مجازی نوپا و جدید است، آثار خام ارسالی مراکز هزار و 551 اثر بود که پس از بررسی توسط گروه‌های هشت‌گانه، در نهایت به 723 اثر با نمره بالای 60 رسیدیم و مابقی آثار که مطابق با سیاست‌های ابلاغی شورای عالی و آئین‌نامه ابلاغی نبود، حذف شد.

رئیس کمیسیون فضای مجازی بیست و دومین جشنواره تولیدات استان‌ها با بیان اینکه امسال شاهد یک جهش بلند در کیفیت و تعداد تولیدات‌، سرویس‌ها، وب‌سایت و ... شکل گرفته است، اظهارداشت: آثار امسال در بخش‌های انیمیشن، موشن‌گرافی، مستند، فیلم کوتاه، کلیپ، نماهنگ، کاریکاتور، عکس نوشت، اینفوگرافی، پوستر، دابسمش، دوبله، نوآوری، بازار محتوا، پادکست، سروش، سایت مراکز که در کنار آن به مقوله توزیع و انتشار آثار هم توجه شده است، مورد داوری قرار گرفت. اما نکته مهم این است که با توجه به نوپا بودن معاونت فضای مجازی در استان‌ها، خوشبختانه شاهد شکوفایی و بروز استعدادهای جدید در این عرصه هستیم و به همین دلیل بسیاری از آثار برای نخستین‌بار ارائه شده‌اند. این نکته را هم بگویم که سیاست کمیسیون فضای مجازی در آینده حمایت از فعالان فضای مجازی، تولیدات کاربرساخته و توجه به شبکه‌سازی و توزیع است.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول