اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پرداخت 63 میلیارد تومان کمک بلاعوض به 13 هزار خانوار سیل‌زده گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: 63 میلیارد تومان کمک بلاعوض به 13 هزار و 133 خانوار در مناطق سیل‌زده گلستان توزیع شد.

پرداخت 63 میلیارد تومان کمک بلاعوض به 13 هزار خانوار سیل‌زده گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بارندگی شدیدی که در انتهای سال 1397 و ابتدای سال 1398 در استان گلستان رخ داد باعث ایجاد خسارت به بیش از 500 روستا و چهار شهر استان شد که بیشترین خسارت را شهرستان آققلا، گنبدکاووس و سپس گمیشان وارد شد.

بر اثر وقوع سیل در استان گلستان تعداد 5 هزار و 172 واحد مسکونی شهری و تعداد 12 هزار و 661 واحد مسکونی روستایی خسارت دیدند.

خبرگزاری فارس در خصوص بررسی روند ساخت و سازها در مناطق سیل‌زده استان گلستان گفت و گویی ویژه با ولی‌الله زمانی‌نژاد «مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان» و حسین محبوبی «مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان» انجام داد که در ادامه می‌خوانیم.

*12 هزار تن سیمان رایگان در مناطق سیل‌زده گلستان توزیع شد

زمانی‌نژاد  درخصوص میزان توزیع سیمان رایگان به مناطق سیل‌زده استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: تاکنون 12 هزار تن سیمان رایگان در مناطق سیل‌زده استان گلستان به همراه هزار تن میله‌گرد توزیع شد و هر سیل‌زده‌ای که نیاز به میله‌گرد داشته باشد می‌تواند با مجوز ستاد میله‌گرد را تحویل بگیرند.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان گلستان تصریح کرد: حدود 38 هزار تن سیمان رایگان دیگر را می‌توانیم از کارخانه پیوند دریافت کنیم که تا انشاالله با این کار بتوانیم همه واحدهای سیل‌زده را به سرعت احداث کنیم.

وی از افراد خسارت‌دیده در سیل اخیر استان گلستان خواست که حتما پای کار باشند تا روند کارشان به سرعت انجام شود، ابراز کرد: تمام افرادی که در سیل اخیر خساراتی را متحمل شدند درخواست داریم که حتما پای کار باشند و به بانک‌های عامل مراجعه کنند و برگه‌هایی که در بانک و بنیادمسکن استان باید توسط شخص برای دریافت پروانه ساخت مسکن امضا شود را انجام دهد تا انشاالله کارش سریع‌تر انجام شود.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان گلستان تصریح کرد: تاکنون  63 میلیارد تومان کمک بلاعوض به 13 هزار و 133 خانوار در مناطق سیل‌زده گلستان توزیع شد.

* تاکنون گزارشی درخصوص فروکش کردن زمین بعد از سیل در مناطق سیل‌زده گلستان نداشتیم

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان ابراز کرد: یک اتفاق خوبی که در استان گلستان درخصوص سیل به زودی خواهد افتاد خرید یک دستگاه رادار هواشناسی برای استان است استان گلستان از عدم رادار هواشناسی بسیار آسیب دیدیم و رادار هواشناسی که اکنون گلستان را پوشش می‌دهد رادار هواشناسی «امیرآباد» است که تا حوزه علی‌آبادکتول را تحت پوشش خود دارد.

حسین محبوبی خاطرنشان کرد: با تامین اعتباری که در خصوص سیل استان گلستان انجام گرفته انشاالله به زودی شاهد خرید یک دستگاه رادار هواشناسی در گلستان خواهیم بود و با این کار آسیب‌های ناشی از سیل در سال‌های آتی به حداقل خواهد رسید.

وی اظهار کرد: از 950 میلیارد تومانی که در اثر سیل به استان گلستان اختصاص داده شد مبلغی را برای خرید رادار هواشناسی در نظر گرفتند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در خصوص ایجاد کمیته در مناطق سیل‌زده استان گلستان گفت: با توجه به اینکه نوع خاک در شهرهای آققلا و گمیشان خاک رس و خاصی هستند احتمال می‌دادیم که بعد از سیل نشست خاک را در این مناطق داشته باشیم یک کمیته و کارگروهی را در این خصوص تشکیل دادیم و قرار شد قبل از اینکه سکونتی در این مناطق صورت بگیرد این گروه به محل موردنظر می‌رفتند و سازه را بررسی می‌کردند و بعد از تایید استحکام زمین اجازه سکونت داده می‌شد.

محبوبی خاطرنشان کرد: اکنون نیز به صورت رندوم این کار توسط شهرداری و فرمانداری انجام می‌شود که دچار حادثه بعد از فروکش سیلاب در این شهرها نباشیم که الحمدالله تاکنون هیچگونه گزارشی در این زمینه نداشتیم.

انتهای پیام/83019 /ق 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول