اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اشراف عیوب ما را نشان می‌دهد

فرمانده سپاه عاشورا، فلسفه اشراف را اطلاعات از منویات رهبری عنوان کرد.

اشراف عیوب ما را نشان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار عابدین خرّم پیش از ظهر امروز در نهمین جشنواره سراسری مالک‌اشتر که در سالن اجتماعات سپاه عاشورا برگزار شد، با تبریک دهه ولایت و امامت اظهار کرد: خدا را شاکریم که دو موضوع مالک‌اشتر (جشنواره) با دهه امامت و ولایت مصادف شده است و امید داریم جزو کسانی باشیم که روش و منش مالک‌اشتر را در فکر خود جاری و ساری کنیم.


اشراف موضوعات فلسفه، فرم و محتوا را در خود دارد

وی در ادامه سخنان خود با یاد ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی گفت: در موضوع اشراف 1 فلسفه، فرم و محتوای اشراف را داریم.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه فلسفه اشراف اطاعت از منویات، رهنمودها و تدابیر رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: اشراف موضوعی است که براساس تدابیر معظم‌له از دهه ۸۰ ابلاغ شده و بر مبنای آن نیروهای مسلح ارزیابی می‌شوند.

وی افزود: اگر بخواهیم پاسدار حریم امامت، ولایت و انقلاب اسلامی باشیم راهی جز این نداریم که کلام ولی‌امر مسلمین را به صورت دقیق درک کرده و عمل کنیم و براساس آن خود را ارزیابی کنیم.

خرّم تاکید کرد: جشنواره مالک‌اشتر اشراف به صورت ناحیه‌ای سپاه، استانی سپاه، کشوری سپاه، نیروهای مسلح و در رده رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: محتوای اشرافیت همانند پیام سردار سلامی است و خدا را شاکریم که فرماندهی در سپاه وجود دارد که از روز اول ابلاغ اشراف به عنوان تکثیرکننده و تبیین‌کننده کلام رهبری در اشراف و مجموعه سپاه بوده است.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: جزوات و کتاب‌های زیادی از تعریف و برآیند محصول در رابطه با اشراف چاپ و منتشر شده است.

وی با بیان اینکه در اشراف و پیام اصلی اشراف انقلاب در مدیریت فرماندهی می‌دانیم، گفت: یعنی در مدیریت ما باید یک تغییر مبنایی انجام گیرد، به‌طوریکه وقتی که کارنامه اشراف هر سه ماه یکبار منتشر می‌شود، باید به دقیق آن را مطالعه کرد و از وضعیت مدیریت سپاه استان و مجموعه‌های آن اطلاع داشته باشیم.

خرّم متذکر شد: مجموعه فاقد اطلاع منجر به تصمیم نادرست می‌شود و حساسیت ما نیز به این خاطر است، چراکه اشراف یک موضوع فصلی نبوده و موضوع جاری و علی‌الدوام است.

وی با اشاره به اینکه اشراف یک خوداظهاری است ولی در کنار آن ابزاری وجود دارد که وضع ما را نشان می‌دهد، گفت: جان کلام این است که موضوع اشراف را به عنوان هدف رسیدن به اهداف متعالی خود قرار دهیم.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: ما موظف بوده و تکلیف داریم تا چند موضوع را در روند اشراف همواره در مجموع خود جاری کنیم زیرا فرمانده و مدیر به تنهایی نمی‌تواند مسوولیت موظف خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: اگر سازمانی موفق باشد مطمئنا از ریز و درشت مجموعه آن سازمان همکاری، تعامل، اخلاص و ایمان داشته‌اند که اگر این همگرایی و همفکری نباشد یک فرمانده و مدیر قادر به انجام وظیفه نیست.

خرّم تصریح کرد: جز پاسداری به مثابه کل پاسداری می‌باشد و اصلاً قاعده و هرم تشکیلات سپاه بر همین مبناست، از این‌رو باید در موضوع اشراف، خود را براساس رشد مداوم موقعیت‌ها (یعنی سال گذشته در ماموریتی n درصد موفق بودیم و الان ۱۰ درصد بیشتر از سال پیش موفق هستیم)، ایجاد تحرک در سازمان (اشراف به ما می‌گوید که شما باید حرکت کنید زیرا سپاه مجموعه‌ای است که اگر در درون خود متحول شود، می‌تواند در بیرون نیز متحول شود)، تمرکز روی اهداف متعالی، خلاقیت، ابتکار و تولید ایده جدید تشکیل دهد.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: سپاه این عرضه داشته است که در طول ۴۰ سال به سراغ اقشار مردمی رفته و آدم‌ها را کشف کند.

وی با تاکید بر اینکه باید روی کشف نخبگان و استعدادها داشته باشیم، اذعان داشت: با توجه به اینکه اشراف به ما می‌گوید که شما عیوبی دارید، از این‌‌رو باید به سمت رفع آن حرکت کرد و امید است با استفاده از ظرفیت‌های موجود سپاه به‌گونه‌ای عمل کرد که رهبر معظم انقلاب نیز همانند امام علی(ع) که به مالک‌اشتر گفته بود که مالک مجموعه فضائل،کمالات، صبور و با ایمان بود، ما را توصیف کند.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول