اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

شرکت‌های قطعه‌ساز ساوه و زرندیه همچنان با چالش مواجه هستند

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: مشکلات متعدد در شرکت‌های قطعه‌ساز ساوه و زرندیه به دلیل عدم پرداخت بدهی‌های شرکت‌های خودروساز همچنان ادامه دارد.

شرکت‌های قطعه‌ساز ساوه و زرندیه همچنان با چالش مواجه هستند

داود میرزائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه بحران در شرکت‌های قطعه‌ساز ساوه و زرندیه به دلیل عدم پرداخت بدهی‌های شرکت‌های خودروساز همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: عدم همکاری شرکت‌های خودروساز با مجموعه‌های منحصر به فرد و مشهور باعث ادامه روند مشکلات در تولید شده است.

وی با اشاره به این‌که شرکت‌های خودروساز همیشه با کمک‌های بی‌شائبه و شبانه‌روزی کارخانجات قطعه‌ساز در بازارهای اقتصادی عرض اندام می‌کنند، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل عدم پرداخت به‌موقع بدهی این شرکت‌ها باعث بحران جدی شوند.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه شرکت‌هایی مانند صنایع ریخته‌گری ایران، سوپاپ سازی و ایران رادیاتور، پرلیت آسیا، چدن پارس، ایمن شیشه سپهر و... را از جمله این کارخانجات در ساوه عنوان کرد.

میرزائی بیان کرد: شرکت پرلیت آسیا در هفته گذشته 70 نفر از نیروهای کار خود را از مجموعه اخراج کرد که این امر زنگ خطری برای سایر شرکت‌ها است و چنانچه این وضع ادامه یابد در آینده نزدیک شاهد تعدیل نیرو و یا تعویق در پرداخت حقوق کارگران خواهیم بود.

وی گفت: شرکت‌های خودروساز که به‌نوعی دولتی محسوب می‌شوند مدیران آن بایستی در راستای اهداف دولت و در جهت کمک دولت فعالیت کنند، ولی متأسفانه هر روز برای مجامع کارگری و تولید، بحران ایجاد می‌کنند.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه با اشاره به این‌که شرکت‌های خودروساز مرتب از دولت کمک‌های چند هزار میلیارد دلاری دریافت می‌کنند، افزود: آنها محصولات خود را پیش‌فروش می‌کنند و در قبال مشتریان، به تعهداتشان عمل نکرده و چالش ایجاد می‌کنند.

میرزائی اظهار امیدواری کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت باید نسبت به پیگیری این امور در سال رونق تولید که از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است تصمیم عاجل گرفته و اجازه توقف و یا کاهش تولید در صنایع و نیز مشکلات کارگری را ندهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول