اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شورای شهر زنجان به نیمه راه رسید

انتخابات هیأت رئیسه شورای اسلامی برای فعالیت در سال سوم با انتخاب رئیس، نایب رئیس و منشی شورا برگزار شد.

شورای شهر زنجان به نیمه راه رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، هشتادمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان ظهر امروز با دستور کار انتخاب رئیس و هیأت رئیسه سال سوم شورای شهر برگزار شد.

این جلسه در غیاب شهردار زنجان برگزار شد، اما به علت انتخاب هیأت رئیسه هر 9 عضو شورا در این جلسه حاضر بودند، ضمن اینکه نماینده فرمانداری نیز به لحاظ نظارت بر انتخابات در این جلسه حضور داشت.

رئیس سال دوم شورای اسلامی شهر زنجان در ابتدای جلسه گزارش 24 ماهه فعالیت شورای شهر زنجان را ارائه کرد و اظهار داشت: هر آنچه از 24 ماه فعالیت شورای شهر ارائه گزارش می‌شود، تلاش جمعی است چون شورا به صورت فردی فعالیت ندارد.

اسماعیل دویران با بیان اینکه شورا یک نهاد دسته‎ جمعی است و همه اتفاقات آن با تصمیمات اعضا رخ می‌دهد، تصریح کرد: برای اطلاع رسانه‌‎ها و عموم مردم عرض می‌کنم که شورا در دو سال گذشته ۳۶۸ مصوبه و ۷۹ جلسه رسمی علنی و غیرعلنی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۵۰ طرح از سوی اعضا مصوب و ابلاغ شده است، افزود: این در حالی است که در شورای قبل ۱۲ طرح مصوب و ابلاغ شده بود که این یعنی اعضای شورای پنجم به بحث سیاست‌گذاری اهمیت بسیاری می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت  یک هزار و 200 ساعت جلسه برگزار شده است، گفت: تمرکز ما بر این بوده که در این مدت همه پروژه‌های نیمه تمام به پایان برسد که خوشبختانه این موضوع محقق شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت پروژه سبزه‌میدان که آرزوی دیرینه مردم شهر زنجان است، تعیین تکلیف شد، گفت: دیروز با پیمانکار جلسه مشترک داشتیم و قرار شد که سبزه‌میدان تا 15 روز تجهیز کارگاه شود، البته یک شرط دیگر نیز برای پیمانکار داشتیم و آن اینکه اگر پروژه را یک ماه زودتر تمام کند 500 میلیون تومان پاداش و اگر دیر تمام شود یک میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت از وی خواهیم گرفت.

وی در ادامه به بحث انتخاب رئیس شورا نیز اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس شورا مزیتی نسبت به سایر اعضا ندارد جز اینکه امور اداری و مالی، تقسیم کار بین اعضا، پیگیری مصوبات شورا، امضای احکام مربوط به دبیرخانه و اعلام روز و ساعت تشکیل جلسه که در نهایت در حدود 11 مورد است را انجام می‌دهد.

پس از سخنان اسماعیل دویران هیأت رئیسه سنی شورای شهر زنجان متشکل از مسن‌ترین و جوان‌ترین عضو شورای شهر برای انتخابات هیأت رئیسه تشکیل شد.

*گل زده شورا بیشتر از گل خوره‌هایش است

امامعلی دادخواه رئیس سنی جلسه در این بخش با اشاره به عملکرد 24 ماهه شورای شهر زنجان اظهار کرد: قطار شورای پنجم دو ایستگاه را طی کرده و در ایستگاه سوم است و در این مدت برخلاف سنگ اندازی‌ها خوب فعالیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر در واقع یک تیم محسوب می‌شود، اضافه کرد: تیم شورای شهر زنجان با شهردار یک تیم 10 نفره را تشکیل داده است.

دادخواه افزود: این تیم برخلاف اختلاف نظری که دارد تاکنون انسجام خود را داشته و این تیم در این مدت گل خورده و زده زیاد داشته است اما گل زده بیشتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه قضاوت کننده فعالیت شورای شهر مردم هستند، اضافه کرد: البته داور ما دستگاه‌های اجرایی نیستند، بلکه مردم هستند چون شورا خادم مردم است.

دادخواه افزود: امروز نیز از این تیم هر کس کاپیتان شود از او حمایت خواهیم کرد، البته ریاست شورا جز زحمت چیزی ندارد و حتی نسبت به سایر اعضا محدودیت هم دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اجازه نداده‌ایم که شورا وارد مسائل حاشیه‌ای شود، اضافه کرد: امیدواریم همین روال تا دو سال دیگر نیز ادامه داشته باشد.

*انتخابات کم جون هیأت رئیسه شورای شهر زنجان

در ادامه این جلسه انتخابات هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان برگزار شد.

در ابتدا حمید رضا حمیدی برای ریاست شورای شهر اعلام آمادگی کرد، در ادامه رحمان احمدی نیز پس از کمی تأمل آمادگی خود را برای ریاست اعلام کرد.

در نهایت این انتخابات با کاندیدا شدن رحمان احمدی و حمید رضا حمیدی برای ریاست آغاز و در نهایت با پنج رای از مجموع چهار رای به نفع حمیدی پایان یافت.

انتخابات برای نایب رئیسی شورای پنجم زنجان فقط با یک کاندیدا برگزار شد که سجاد خدایی با 6 رای موافق و سه رای سفید موفق به کسب این سمت شد.

تنها کاندیدای منشی شورای اسلامی شهر زنجان هم عباس راشاد بود که با هشت رای موفق به گرفتن نظر مثبت همکاران خود البته با یک رای سفید شد.

در ادامه با وجود اعلام انتخاب منشی دوم شورای شهر، کسی برای قبول این سمت کاندیدا نشد و انتخاب سخنگو نیز به عهده هیأت رئیسه گذاشته شد.

*کارهای نیمه‌تمام بسیاری در شهر داریم

رئیس جدید شورای اسلامی شهر زنجان پس از انتخاب از سوی اعضا در سخنانی اظهار کرد: در دو سال گذشته از دو رئیس قبلی شورای شهر چیزهای زیادی یاد گرفتم، دوره اول ریاست احمد نصیری که با اینکه شناسنامه سیاسی داشت اما اجازه نداد شورا سیاسی شود و تلاش کرد که انسجام شورا حفظ شود.

حمید رضا حمیدی گفت: در سال دوم که با ریاست اسماعیل دویران طی شد، شاهد این بودیم که وی تسلط بر قوانین کامل شورا و شهرداری و شهرسازی را داشت و به خوبی  شورا را مدیریت کرد.

وی افزود: امروز که در سال سوم شورای شهر هستیم بزرگترین افتخار بنده نیز همین بوده است که رئیس شورا شوم و تشکر دیگر نیز اعتماد به عضو جوان شورا بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان افزود: اعتقاد بنده در دو سال قبل این بوده است که در موقعیت خود شهر را یک گام به جلو ببریم و به عقیده بنده این اتفاق رخ داد و البته در دوره مسؤولیت بنده باز هم این موضوع را تکرار خواهم کرد و یک گام به جلو برمی‌داریم.

وی با اشاره به اینکه هدف بنده از حضور در شورا تحقق یک جمله یعنی افزایش کیفیت زندگی مردم از سلامت روان تا بهداشت و درمان بوده است، گفت: اما موضوع دیگر نیز افزایش کیفیت فضاهای شهری است که این امر تضمین کننده بخشی از کیفیت زندگی مردم است.

حمیدی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در این مدت رخ داده و البته کاستی نیز بوده است، افزود: البته به گفته یکی از همکاران شورایی گل زده زیاد داشتیم و همه این موفقیت‌ها با تلاش شهردار و مدیران شهرداری رخ داده است به ویژه فرمانداری که نقش بسزایی داشته است.

وی با بیان اینکه کارهای انجام نشده بسیاری در شهر وجود دارد که باید انجام شود، اضافه کرد: برای رسیدن به موفقیت اگر هر کسی کار خودش را درست انجام دهد قطعا موفقیت و پیشرفت حاصل خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان یکی از مهمترین پروژه‌های در نظر گرفته شورای شهر را آغاز و اتمام پروژه بزرگ سبزه‌میدان و احداث پل غیرهمسطح مدرس عنوان کرد و گفت: احداث این پل از برنامه‌های مدیریت شهری است که امیدواریم بتوانیم در یک سال آتی آن را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های شورا در این مدت نیز اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی بود که چالش‌های بسیاری هم داشت، گفت: البته امیدواریم در آینده این برنامه نتیجه خوبی داشته باشد.

حمیدی افزود: موضوع دیگر نیز آرام سازی و انسان محور کردن محدوده و هسته مرکزی شهر و تغییر چهره بافت مرکزی شهر است، چرا که خیلی از میراث‌های فرهنگی ما در هسته مرکزی شهر است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان همچنین به بحث تعیین تکلیف پروژه سبزه‌میدان اشاره کرد و گفت: طرح سبزه‌میدان باید طرحی با معماری خاص باشد و موقعیت سبزه‌میدان استراتِژیک است که اگر شکل بگیرد تمام موقعیت هسته مرکزی شهر شکل خواهد گرفت و این موجب می‌شود که تمام بافت مرکزی ما شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: قطعا اگر این اتفاق بیفتد موجب حضور گردشگر و شهروندان خواهد شد و این موجب می‌شود که آثار تاریخی شهر زنجان بیشتر دیده شود.

حمیدی با بیان اینکه ایجاد انسجام در هسته مرکزی شهر و سر زندگی آن و افزایش زیست پذیری حاشیه مناطق شهری با ایجاد امکانات محقق خواهد شد، افزود: علاوه بر این موضوع یکی از برنامه‌های ما ایجاد عدالت نسبی و کاهش نابرابری‌های شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه اهداف داخل شورا نیز حفظ انسجام درونی شورای شهر است که مهمترین اثر بر روی عملکرد شورا دارد، گفت: افزایش نظارت شورا بر عملکرد شهرداری از اولویت‌‌های شورا خواهد بود.

وی همچنین خطاب به رسانه‌ها گفت: برای اجرای پروژه‌های بزرگ باید آن را به مطالبه مردمی تبدیل کنیم و تبدیل طرح به یک مطالبه مردمی کار رسانه است و اگر رسانه‌ها روی آن مانور دهند و درباره آن مرتب گفت و گو شود یعنی اینکه مطالبه مردمی شده است.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول