اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فعالیت 80 هزار حافظ بالای سه جزء قرآن در استان اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: 80 هزار نفر در استان اصفهان حداقل حافظ سه جزء قرآن هستند و این تنها با لطف ائمه امکان‌پذیر شده است.

فعالیت 80 هزار حافظ بالای سه جزء قرآن در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام رضا صادقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری مسابقات کشوری قرآن اظهار کرد: از ابتدای امسال 280 زندانی جرائم غیرعمد در کل کشور آزاد شده‌اند که در این میان 14 نفر از زندان‌های اصفهان هستند، البته سهم استان اصفهان در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد 40 نفر است که تا پایان سال محقق خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تأکید بر این که باید به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کرد، ادامه داد: این طرح سال‌هاست در استان اصفهان اجرا می‌شود و قبل از ابلاغ از سوی مرکز در ماه رمضان برنامه یک شهر ضیافت در ماه رمضان اجرا می‌شد.

وی عنوان کرد: مربیان قرآن طرح ملی حفظ قرآن کریم را در زندان اجرا می‌کنند و جلسات تفسیر در زندان در رمضان برگزار می‌شد، علاوه بر آن امسال هزار جلد قرآن به سازمان زندان‌ها اهدا کردیم.

صادقی ضمن تشکر از تلاش‌های مربیان قرآن در استان اصفهان تصریح کرد: 80 هزار نفر در استان اصفهان حداقل حافظ سه جزء قرآن هستند و این تنها با لطف ائمه اطهار امکان‌پذیر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به این که برنامه‌ریزی مسابقات از سه ماه قبل آغاز شده بیان کرد: رئیس ستاد اجرایی مسابقات استاندار اصفهان است و اولین جلسه برنامه‌ریزی را در روز اول ماه رمضان برگزار کرد، تا این لحظه تمامی دستگاه‌ها همکاری خوبی داشته‌اند.

اطعام غدیر را جدی بگیرید

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی در زمینه ترویج قرآن کارهای خوبی انجام داده است، روزی به دنبال یک قاری مصری می‌دویدیم تا در میدان امام قرآن بخواند اما امروز قاریان خوبی در کشور داریم.

صادقی با بیان این که روایتی برای اطعام در روز عاشورا نداریم خاطرنشان کرد: مردم اطعام در روز عید غدیر خم را جدی بگیرند و به آن اهتمام ورزند چراکه بسیار بر آن تأکید شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان عنوان کرد: موقوفه باغ تختی که وقف اطعام روز غدیر در محله رهنان است در اختیار اداره کل ورزش و جوانان است اما این اداره کل 12 سال است اجاره آن را نمی‌دهد و بدهی میلیاردی دارند که در حال پیگیری قضایی هستیم.

وی ضمن تشکر از پیگیری‌های اداره کل ثبت اسناد استان اظهار کرد: زمانی که به این اداره کل آمدم بیست درصد موقوفات سند داشت که در طول این دوران به 45 درصد رسیده است، 350 پرونده در محاکم قضایی داریم و کوتاه نمی‌آییم چرا که باید حقوق واقف رعایت شود.

انتهای پیام/63113/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول