اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

انعقاد تفاهم‌نامه مشترک مابین D8 و ISC

در نشست مشترک سازمان همکاری اقتصادی D8 و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شیراز، تفاهم‌نامه‌ای بین طرفین منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه مشترک مابین D8 و ISC

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بعدازظهر امروز نشست مشترک دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو D8 و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در محل این پایگاه در شیراز برگزار و در راستای همکاری‌های مشترک، یک تفاهم‌نامه بین طرفین امضا شد.

در قالب این تفاهم‌نامه قرار است هیاتD8 ضمن معرفی مأموریت‌های دو شبکه پیشگامان تحقیق و نوآوریD8 و تبادل و انتقال فناوری در ترکیه، از خدمات پایگاه استنادی علوم جهان اسلام جهت تأمین منابع اطلاعاتی و علمی این دو سیستم بهره گیرد.

 

بررسی راهکارهای گسترش تعاملات علمی، عملیاتی سازی تفاهم‌نامه منعقده میان دی هشت و پایگاه استنادی، انجام برنامه‌های مشترک تحقیقاتی به‌منظور ارتقای رتبه علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی دی هشت در رتبه‌بندی جهانی، معرفی اندیشمندان و محققان برجسته دی هشت به جامعه بین‌المللی و برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های مشترک ارتقای اثربخشی تولیدات علمی در کشورهای عضو D8 از دیگر اهداف این نشست بود.

لازم به یادآوری است به دعوت سازمان D8 سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در امور بین‌الملل مردادماه 97 از این سازمان در ترکیه دیدار کردند که طی این دیدار تفاهم‌نامه همکاری علمی سازمان همکاری اقتصادی کشورهای عضو دی هشت و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به امضا رسید.

 

در این نشست دکتر کو جعفر کوشعری دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی کشورهای عضو D8 گزارشی از نحوه تعاملات این سازمان با کشورهای گوناگون را برشمرد.

محمد جواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نیز در نشست مذکور، گوشه‌هایی از فعالیت‌های بین‌المللی پایگاه متبوع را به سمع و نظر حاضران رساند.

یادآور می‌شود در سفر دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی کشورهای عضو D8، الهام الوداگ مسئول امور مطبوعات و تحلیل تحقیقات و نصیر امینو مدیر امور اداری، قانونی و داخلی سازمان مذکور وی را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/76018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول