اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین و ماکرون درباره ایران و سوریه رایزنی می‌کنند

روسای جمهور روسیه و فرانسه امروز در جنوب فرانسه درباره ایران و سوریه رایزنی خواهند کرد.

پوتین و ماکرون درباره ایران و سوریه رایزنی می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه قرار است امروز دوشنبه (۲۸ مرداد/۱۹ اوت) در جنوب فرانسه دیدار کنند رسانه‌های دو کشور ایران را یکی از محورهای مهم رایزنی میان دو طرف دانسته‌اند. 

 خبرگزاری اسپوتنیک نوشته همزمان با شدت یافتن تنش‌ها در منطقه خاورمیانه، ایران یکی از محورهای مهمی است که در دستور کار رهبران فرانسه و روسیه قرار دارد. 

این رسانه یادآوری کرده که روسیه و فرانسه هر دو خواستار حفظ برجام علی‌رغم خروج یکجانبه آمریکا از آن هستند. خبرگزاری فرانسه هم با تأکید بر اهمیت مسئله ایران در رایزنی‌های میان پوتین و ماکرون نوشت پاریس مشتاق است مسکو از روابط نزدیک خود با تهران برای جلوگیری از شدت گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه استفاده کند. 

این خبرگزاری همچنین نوشته انتظار می‌رود ماکرون، رئیس‌جمهور روسیه را برای جلوگیری از عملیات ارتش سوریه در شمال ادلب تحت فشار قرار دهد.

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورده است. 

جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند. 

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست. 

جمهوری اسلامی ایران تا کنون در دو گام از تعهدات خود کاسته و از ۱۶ تیرماه  یک ضرب‌الاجل ۶۰ روزه دیگر برای محقق شدن تعهدات سایر طرف‌ها صادر کرده است. تهران گفته در صورتی که تغییری در وضعیت ایجاد نشود گام سوم را اجرایی خواهد کرد. 

دولت‌های اروپایی، از جمله فرانسه علی‌رغم ایستادگی‌های لفظی در برابر فشارهای آمریکا در عمل با سیاست‌های این کشور علیه ایران همسو هستند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول