اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

برای رفع مشکلات جاده‌ای طارم سفلی برنامه داریم/ راهداری طارم نوپا است

معاون راهدای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در بازدید از خبرگزاری فارس گفت: طارم سفلی محروم‌ترین منطقهٔ استان از نظر وضعیت جاده‌ها است و در تلاش هستیم تا با ایجاد اولویت و اجرای برنامه‌ها مشکلات را حل کنیم.

برای رفع مشکلات جاده‌ای طارم سفلی برنامه داریم/ راهداری طارم نوپا است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بعد از ظهر امروز جواد حق لطفی معاون راهدای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در بازدید از خبرگزاری ضمن تبریک هفته خبرنگار، اظهار کرد: ارتباط رسانه‌ها با ادارۀ راهداری ارتباطی دوسویه و خوب بوده است.

وی افزود: در استان قزوین منطقۀ طارم سفلی از نظر وضعیت جاده و راه‌ها به‌عنوان محروم‌ترین منطقه به شمار می‌رود، چرا که به واسطهٔ موقعیتی که منطقهٔ طار‌م دارد، بسیاری از دستگاه‌های موجود در اداره، امکان فعالیت در آن منطقه را ندارند.

حق‌لطفی با اشاره به اینکه در زمانی که اداره در قالب راه و ترابری فعالیت می کرد در چارت سازمان، اداره طارم وجود نداشت خاطر نشان کرد: زمانی که راه و ترابری تبدیل به مسکن و شهرسازی شد در چارت سازمانی ادارهٔ طارم لحاظ شد بنابراین اداره راه و شهرسازی طارم تازه تأسیس و نوپا به شمار می‌رود.

معاون راهدای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین ادامه داد: با توجه به قدمت نوپای ۶ سالهٔ اداره راهداری طارم سفلی، در تلاش هستیم تا هر سال به تجهیز بخشی از وسایل در این اداره بپردازیم.

وی تصریح کرد: ما هم اعتقاد داریم که طارم نیازمند رسیدگی بیشتر است، چرا که علاوه‌بر محروم بودن، این منطقه شبکهٔ گسترده و متعددی از راه را نیز شامل می‌شود.

حق لطفی ادامه داد: در منطقهٔ طارم سفلی به جهت مصالح سخت و سنگین در پیچ جاده‌ها، امکان کار کردن و بهینه کردن جاده‌ها و از بین بردن قوس‌ها با بولدوزر و لودر وجود ندارد، بلکه صرفاً باید از پیکور استفاده کرد.

وی عنوان کرد: قطعاً در مدت یک تا ۳ سال نمی‌توانیم  به تمام منطقهٔ محروم طارم سفلی رسیدگی کنیم، اما در راستای ساماندهی جاده‌های این منطقه اولویت بندی کردیم، برنامه‌هایی را در حال اجرا داریم و اکنون هم ۲ اکیپ عملیاتی در طارم مستقر شده‌اند.

معاون راهدای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اعلام کرد: ما آمادگی این را داریم تا اگر نمایندگان مجلس بتوانند با رایزنی برای وضعیت جاده‌های طارم اعتبار جذب کنند، ما نیز معادل آن از محل اعتبارات ملی کمک بگیریم، بنابراین با جذب اعتبارات استانی و ملی فرصت خوبی فراهم می‌شود تا رنج محرومیت مردم را در مسیرهای جاده‌ای طارم از بین ببریم.

حق لطفی یاد آور شد: ما به معجزه خبر، رسانه و مطبوعات ایمان داریم و نیازمند این هستیم تا رسانه‌ها در حوزهٔ اطلاع‌رسانی یاری‌گر ما باشند.

وی با اشاره به اینکه نیازمند این هستیم تا آموزش‌هایی به مردم داده شود گفت: رسانه‌ها در زمینهٔ آموزش به مردم می‌توانند تأثیر به‌سزایی داشته باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در پایان گفت: ما نیازمند آن هستیم تا رسانه‌ها مردم را به ضوابط آموزشی مطلع کنند و از ظرفیت رسانه‌ها برای آموزش‌های مختلف استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول