اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خاتمی : تمامی دستگاه‌ها وظیفه احیای امربه‌معروف را دارند/ تیره‌وتار نشان دادن نظام از منکرات است

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه تیره‌وتار نشان دادن نظام از منکرات است، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر در صورتی تأثیر اساسی می‌گذارد که تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادها وارد صحنه عمل شوند.

خاتمی : تمامی دستگاه‌ها وظیفه احیای امربه‌معروف را دارند/ تیره‌وتار نشان دادن نظام از منکرات است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله سید احمد خاتمی عصر امروز در همایش طلایه‌داران «امربه‌معروف و نهی از منکر» با عنوان از «غدیر تا عاشورا» در مصلای امام خمینی (ره) رشت با تأکید بر لزوم گسترده شدن امربه‌معروف و نهی از منکر هم‌کفو با نماز و سایر واجبات اظهار کرد: ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر، رسانه‌های مکتوب، شنیداری، دیداری، فضای مجازی ‌و صداوسیما در این راستا بسیار مؤثر هستند.

وی با تأکید بر اهمیت همه‌گیر شدن فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر در صورتی تأثیر اساسی می‌گذارد که تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادها وارد صحنه عمل شوند.

خاتمی با اشاره به اینکه اقدامات قوه قضائیه که اخیراً انجام می‌گیرد خداپسندانه است، بیان کرد: این اقدامات مردم را امیدوار می‌کند و بازدارنده است، قوه قضائیه گیلان در رابطه با منکر بسیار قوی وارد میدان شد.

وی با تأکید بر در نظر گرفتن تأثیر امربه‌معروف و نهی از منکر افزود: امربه‌معروف و ناهی از منکر باید قبل از امربه‌معروف به تأثیر کار فکر کند چه‌بسا اهدای یک چادر فاخر برای فردی بی‌حجاب در عید غدیر تأثیرش بیشتر از تذکر نسبت به بدحجابی است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه تقیه در اسلام گفت: منظور از تقیه، داشتن تدبیر در اجرای دین است و شخصی که تقیه ندارد، دین ندارد.

خاتمی با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر بی‌گدار به آب زدن نیست، تصریح کرد: انسان باید در امربه‌معروف نسبت به ارزش کار و نتیجه آن تقیه کرده و به‌صورت غیرمستقیم پیام ‌امربه‌معروف را منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه در امربه‌معروف و نهی از منکر نباید مأیوس شد، گفت: انسان هرچقدر که توان دارد باید نسبت به دین‌داری جامعه بکوشد و لازم نیست یک جامعه و یا یک شهر را دین‌دار کند بلکه باید به‌صورت تدریجی امربه‌معروف کند.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در رأس امور است و قوا نیز تحت ولایت وی انجام‌وظیفه می‌کنند، گفت: درست است که کشور تحت‌فشار اقتصادی است اما بند این کشور را آب نبرده و خدا را شاکریم که این کشور تحت پشتیبانی خدا است.

خاتمی با اشاره به اینکه خداوند به مردان سرزمین ایران عنایت ویژه دارد بیان کرد: باید برای جا افتادن فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه مانند نماز و سایر واجبات به آن نگاه شود، نقش ارزنده رسانه‌ها و فضای مجازی در این مسئله حائز اهمیت است. در روایات بسیاری در خصوص اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر از معصومین علیهم‌السلام احادیثی نقل شده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر در صورتی تأثیرگذار است که همه وارد این شوند، خاطرنشان کرد: اگر این فریضه الهی همه‌گیر شود جامعه به سمت سالم‌سازی پیش می‌رود و در این صورت منکر فروکش می‌کند.

خاتمی با تأکید بر اینکه باید معروف‌ها و منکرها به‌صورت وسیع همانند اسلام دیده شود، افزود: حجاب معروف است و بدحجابی و بی‌حجابی منکر است، عده‌ای نظام را تیره‌وتار نشان می‌دهند این نیز خودش منکر است که در مقابل این منکر همه باید بایستند.

وی با بیان اینکه بی‌قانونی عمل کردن نیز منکر است افزود: بی‌قانونی سبب هرج‌ومرج شده و خیانت به بیت‌المال و استفاده شخصی از آن نیز منکر است، حقوق نجومی و پارتی‌بازی منکر بوده و برای سالم‌سازی جامعه نیاز به نظارت همگانی است.

انتهای پیام/3389/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول