اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اقتدار ایران در سایه دستاوردهای نظامی و دفاعی /ساخت موشک زمین به زمین دوربرد دو مرحله ای سوخت جامد در کشور

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی گفت : دستاوردهای نظامی و دفاعی بدست آمده ایران در طول چهل سال گذشته، در سایه اقتدار، ایستادگی و ولایتمداری مردم و نیروهای مسلح به دست آمده است.

اقتدار ایران در سایه دستاوردهای نظامی و دفاعی /ساخت موشک زمین به زمین دوربرد دو مرحله ای سوخت جامد در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم در دیدار مدیران وزارت دفاع در شمال غرب با بیان اینکه ایمان و توانمندی های نخبگان نظامی و دفاعی جهانیان را خیره و اندیشه های تجاوزگرانه را کور کرده است، اظهار داشت: ایران تنها کشور در منطقه است که با توجه به تحریم های گوناگون، در همه عرصه ها متکی بر توانایی داخلی بوده و بیشتر نیازهای دفاعی خود را در چارچوب سیاست خودکفایی ملی طراحی و تولید کرده است.

امام جمعه تبریز افزود: پیشرفت های دفاعی و نظامی ایران به حدی رسیده است که پهپاد جاسوسی آمریکایی از خانواده گلوبال هاوک که در حال تعرض به حریم هوایی کشورمان بود توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون می شود.

وی با بیان اینکه این پهپاد با آتش سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه پاسداران مورد هدف قرار گرفته و ساقط شد ادامه داد: توانمندی نظامی و دفاعی کشور، بدون شک یکی از مهم‏ترین محورهای راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات است همینطور بر اساس مولفه‌های قدرت توان موشکی به عنوان یکی از مهمترین عامل بازدارنده تهاجم نظامی قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در کنار تجهیزات نظامی و مجموعه‌هایی از صنایع دفاعی مانند انواع سلاح های انفرادی، خمپاره‌ اندازها، توپخانه ها، صنایع الکترونیکی و تحقیقاتی الکترونیک، سیستم های ارتباطی و مخابراتی، رادارها، انواع موشک‌های زمین به زمین، موشک های زمین به هوا، هوا به هوا، ساحل به دریا در بردهای مختلف و بخش های تجهیزات هوایی متخصصان ایرانی با به روز ترین فناوری های جهان به رشد صنعت دفاعی کشور کمک کردند.

آل هاشم با بیان اینکه کشور ما امروز آماده تولید انبوه و صادرات همه این تجهیزات هست گفت: موشک های ایرانی رعشه برتن دشمنان می‌اندازد و نمونه آن موشک زمین به زمین دوربرد دو مرحله ای سوخت جامد در کشور است که توسط متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.

وی افزود : این موشک دوربرد بالستیک برد عملیاتی نزدیک به 2000 کیلومتر و از ویژگی های منحصربفرد آن دقت بالا در اصابت به اهداف تعیین شده، زمان بسیار کوتاه آماده سازی و عملیاتی شدن سامانه پرتاب، زمان بسیار کوتاه انتقال سایت پرتاب دیسک پس از شلیک، قابلیت لانچر متحرک،قابلیت حمل موشک آماده شلیک می توان اشاره کرد.

 آل هاشم گفت : 17 موشک و پنج سامانه پدافند هوایی در کشور بخشی از برکات تحریم 40 ساله ایران اسلامی است.

در ابتدای این دیدار مسئولان وزارت دفاع در شمالغرب از فعالیت این وزارتخانه گزارش دادند.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول