اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سازمان‌های مردم‌نهاد مکمل کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد اگر در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند، نقش موثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خواهند داشت.

سازمان‌های مردم‌نهاد مکمل کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند

رحمان حریری در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به نقش سمن‌ها در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: با توجه به شکل‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی و فراگیری آنها در طیف‌های مختلف جامعه، کنترل آنها نه تنها نیاز به همکاری و هماهنگی بین تمام دستگاه‌های دولتی متولی مبارزه با آسیب‌ها را دارد بلکه نقش مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز به عنوان مکمل انکارناپذیر است.

وی عنوان کرد: خودجوش بودن این حرکت‌های مردمی میزان مقبولیت و اعتماد در میان بخش‌های مختلف جامعه را به همراه دارد که اگر در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند می‌توانند نقش موثری در پیشگیری آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ابزار آموزش داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان گفت: گرچه  نقش واقعی سمن‌ها در ایجاد زمینه برای هم‌افزایی اندیشه و عمل تغییر نگرش در میان اقشار مختلف جامعه نسبت به مسائل اجتماعی تحقق پیدا می‌کند و این امر نیز تنها به وسیله آموزش و آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه انکارناپذیر است، از نقش‌های بی‌بدیل سازمان‌های مردم‌نهاد به حساب می‌آید .

حریری به اهمیت برپایی نمایشگاه مشارکت‌های اجتماعی گریزی زد و  تصریح کرد: با توجە بە اینکە انسان بیش از 80 درصد طلاعاتی را  کە کسب می‌کند از راە بصری  وسمعی حاصل می‌شود هر گاە  فعالیت‌های یک نهاد در قالب‌هایی که بیشتر دیدە و شنیدە شوند بارگزاری شود،  اثرگذاری این فعالیت‌ها بر مخاطبین بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد:  بە نمایش در آوردن هر فعالیتی بە هر نحوی از  آنها می‌تواند باعث شناخت بیشتر دیگران از این فعالیت‌ها شود بە شرطی کە شکل نمایش زمان و مکان و محتوا ارائە شدە با انتظارات مخاطبین همخوانی داشتە باشد و قدرت انتقال سینگال‌های مثبت حاصل از فعالیت‌های صورت گرفته بە مخاطبین را داشتە باشد.

به گفته این مسوول، نحوە ارائە محتوا بە خاطبین بە شکل نمایشگاهی می‌تواند معرف توانایی‌ها و یا گویای ضعف این برنامه‌ها باشد بە هر صورت بە نمایش گذاشتن حاصل فعالیت های سمن ها و دفاتر تسهیلگری نمایانگربخشی از نقاط ضعف و توان  این سازمان‌هاست و تا اندازەای بستە بە میزان مشارکت و بازدید ٱحاد جامعە می‌تواند نقش معرفی این سمن‌ها بە طیف‌های مختلف جامعە را بازی کند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول