اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

24 ساعته کردن فعالیت سیلوها تأثیری در افزایش خرید گندم ندارد

دبیر بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به کاهش 3 میلیون تنی خرید گندم در کشور گفت: 24 ساعته کردن سیلوها تأثیری در افزایش خرید گندم ندارد.

24 ساعته کردن فعالیت سیلوها تأثیری در افزایش خرید گندم ندارد

علی خانمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان درباره آخرین روند خرید گندم در کشور و استان زنجان اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید تاکنون 7 میلیون و 300 هزار تن گندم در کل کشور خریداری شده است.

دبیر بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه آمار خرید گندم در کشور نسبت به سال قبل کاهش محسوسی دارد، افزود: در مقایسه با سال قبل میزان خرید گندم حدود 3 میلیون تن کاهش یافته است.

وی همچنین میزان گندم خریداری شده در استان زنجان را بیش از 200 هزار تن اعلام کرد و گفت: در استان زنجان نیز خرید نسبت به سال قبل 100 هزار تن کاهش یافته است.

خانمحمدی با اشاره به اینکه به علت قیمت پایین گندم کاهش خرید در کل کشور و البته استان زنجان مشهود است، اضافه کرد: آنچه امروز شاهد هستیم، آن است که مردم گندم را به سیلوها تحویل نمی‌دهند.

دبیر بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه در خود استان زنجان برای خرید بیشتر برخی از سیلوها 24 ساعته شده است، افزود: البته همین موضوع هم تاثیری در افزایش خرید از سوی مراکز نداشته است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار غله و گفته برخی از همکاران بنیاد گندم، میزان خرید به صورت روزانه کاهش یافته است، اضافه کرد: البته به علت کاهش خرید، سیلوها تا پایان شهریورماه فعال خواهد بود.

خانمحمدی درباره تعطیلی سیلوها به خاطر کمبود گندم نیز گفت: تاکنون هیچ سیلویی از این بابت تعطیل نشده، ولی ممکن است در آینده این اتفاق رخ دهد.

به گزارش فارس، خرید گندم در استان زنجان از اواخر تیرماه آغاز شده است و تاکنون بیش از 200 هزار تن گندم در استان خریداری شده است.

قیمت خرید گندم یک هزار و 700 تومان بوده و در حال حاضر 40 مرکز خرید در استان مشغول خریداری گندم هستند.

سال گذشته استان زنجان جزو 10 استان برتر در خرید گندم در سطح کشوری بود.

انتهای پیام/73005/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول