اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

قانون کپی رایت نیازمند اصلاح و تکمیل است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت:قانون کپی رایت قبل از انقلاب اسلامی وجود داشت اما با اینکه تا کنون قوانین زیادی بعد از انقلاب به آن اضافه شد اما درحال حاضر نیازمند اصلاح و تکمیل است.

قانون کپی رایت نیازمند اصلاح و تکمیل است

یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه اصلاح و تکمیل قاون کپی رایت نیاز جامعه علمی کشور است، گفت: رعایت قانون کپی رایت یک امر جهانی است که باید حقوق و مالکیت فکری افراد در تولید کتاب، مقاله و به خصوص پایان نامه ها حفظ شود چرا که در کشور ایران مصوبه برای این قانون وجود دارد اما نیازمند اصلاح و تکمیل است.

*  تکمیل قانون کپی رایت در سطح کشور نهادینه شود

وی افزود: مقابله با سرقت علمی که از سال های دور مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است باید امروز هم با بازنگری و تکمیل قانون کپی رایت در سطح کشور نهادینه شود، در واقع یکی از مهم ترین قوانین در حوزه علمی مربوط به کپی برداری است که می‌تواند به فضای نشر و ارتقاء علمی کمک زیادی کند.

* عنوان حق تبع محفوظ است در کتاب ها وجود دارد

فتح الهی تصریح کرد: از آنجایی که کشور ایران  از سابقه زیادی در فعالیت علمی برخوردار است در کتاب های قدیمی هم ما شاهد قانون منع کپی رایت هستیم. از طرفی در صفحات نخست نیز عنوان حق تبع محفوظ است در کتاب ها وجود دارد که در این رابطه هم باید اصلاح قانون انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول