اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بهانه‌تراشی سنت‌کام درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی متجاوز به یمن

سازمان تروریستی «سنت‌کام» در بیانیه‌ای روز چهارشنبه تلاش کرد با بیان این ادعا که پهپاد ام‌کیو۹ این کشور هنگام پرواز بر فراز منطقه «مجاز» سرنگون شده تلاش کرد آن را غیرقانونی جلوه دهد.

بهانه‌تراشی سنت‌کام درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی متجاوز به یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان تروریستی «سنت‌کام» امروز پنجشنبه برای غیرقانونی نشان دادن حمله ارتش یمن به پهپاد متجاوز آمریکایی به یمن بهانه جدید تراشید. 

سرتیب «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد پنجشنبه اعلام کرد نیروهای ارتش و کمیته مردمی این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی مدل MQ9 را هنگام پرواز در آسمان استان ذمار سرنگون کرده‌اند. وی تصریح کرد که این پهپاد با یک موشک ساخت داخل ساقط شده است. 

 مقام‌های آمریکایی امروز (چهارشنبه)‌ سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین این کشور بر فراز یمن را تایید کردند. دو مقام دولتی ایالات متحده به خبرگزاری «رویترز» گفتند که یک پهپاد نظامی آمریکایی مدل «MQ-9» صبح امروز در آسمان یمن هدف قرار داده شد. طبق گفته‌های یکی از این مقام‌ها، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این هواپیمای بدون سرنشین با استفاده از یک موشک زمین به هوای نیروهای یمنی ساقط شده است.

سازمان تروریستی سنت‌کام در بیانیه‌ای روز چهارشنبه با بیان این ادعا که این پهپاد هنگام پرواز بر فراز منطقه «مجاز» در یمن سرنگون شده تلاش کرد انهدام آن را غیرقانونی جلوه دهد. 

در بیانیه این سازمان تروریستی آمده است: «ما در حال تحقیق در خصوص حمله‌ حوثی‌های تحت حمایت ایران به یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی هستیم که در حال پرواز بر فراز حریم هوایی مجاز در یمن بود.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما این را به روشنی بیان کرده‌ایم که اقدامات تحریک‌آمیز ایران و حمایت آن از گروه‌های شبه‌نظامی و نائب، مانند حوثی‌ها خطری جدی در برابر ثبات منطقه و شریکان ما است.»

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول