اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آغاز احداث 900 جایگاه دام در آق‌قلا توسط گروه‌های جهادی مازندران

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) مازندران گفت: اردوی جهادی در مناطق سیل‌زده شهرستان آق‌قلا از روز شنبه دوم شهریور ماه امسال آغاز شد.

آغاز احداث 900 جایگاه دام در آق‌قلا توسط گروه‌های جهادی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بیش از پنج ماه از وقوع سیل گذشت ولی با این وجود مردم ما دست از تلاش برای کمک به مردم سیل‌زده برنداشتند.

مازندران جز استان‌هایی بود که از ابتدا درگیر سیل بود و برخی از مردم به‌ویژه در شهرستان‌های سیمرغ، میاندورود، سوادکوه ، ساری و... درگیر این مشکل بودند اما زمانی‌که شنیدند استان‌های دیگر کشور نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند به کمک آنان هم رفتند.

اردوهای جهادی از همان لحظات آغاز سیل فعال شد و همچنان نیز درحال انجام فعالیت‌های خود هستند که می‌توان به فعالیت قرارگاه جهادی امام رضا (ع) مازندران  برای ساخت جایگاه دام در مناطق سیل‌زده آق‌قلا اشاره کرد؛ چراکه تمام زندگی این مردم وابسته به دامپروری است.

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: اردوی جهادی در مناطق سیل‌زده شهرستان آق‌قلا از روز شنبه دوم شهریور ماه امسال آغاز شد.

رضا دهقان افزود: قرار است 900 جایگاه دام احداث شود که این فعالیت‌ها به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: البته بعد از این مدت و پس از دهه نخست محرم به مدت حدود یک ماه این کار از سر گرفته می‌شود.

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) مازندران با اعلام اینکه هدف اصلی این اردوی جهادی اشتغال‌زایی است، اضافه کرد: اغلب مردم این منطقه در زمینه دامپروری فعالیت می‌کنند که ساخت این جایگاه‌ها به بهبود وضعیت شغلی‌اشان کمک می‌کند.

دهقان تصریح کرد: بعد از احداث جایگاه‌ها 20 راس دام به‌صورت تسهیلاتی  به هر خانوار قرار می‌گیرد که بازپرداخت این تسهیلات شامل ساخت‌وساز نمی‌شود.

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم به کمک مردم بیاییم، درحالی برخی تصورشان بر این است کمک به مردم سیل‌زده تنها شامل همان لحظات اولیه پس از وقوع است ولی ما تمام تلاش‌مان بر این است تا پایان مشکلات در کنار مردم سیل‌زده باشیم.

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) مازندران با بیان اینکه پنج گروه 40 نفره از مازندران از امروز فعالیت خود را در آق‌قلا آغاز کردند، گفت: اگر گروه‌های جهادی از سراسر استان‌ها تمایل به حضور در این اردوی جهادی را دارند می‌توانند برای ثبت‌نام با شماره تماس 09112125632 تماس بگیرند.

دهقان در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از منابع اعتباری ساخت جایگاه دام توسط آستان قدس رضوی و کمک‌های مردمی تامین شده است.

انتهای پیام/86034/غ/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول