اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

واکنش کیهان به تحریف یادداشت حسین شریعتمداری / آقای نماینده! جنابعالی کجا تشریف داشتید؟!

ابتدایی‌ترین و ضروری‌ترین گام برای اظهار‌نظر درباره یک مقاله و یادداشت، مطالعه آن است و از یک نماینده مجلس بسیار عجیب و تاسف‌آور است که بدون اطلاع از متن یادداشت شریعتمداری درباره آن اظهار نظر کرده است!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه کیهان در واکنش به برداشت نادرست یک نماینده از یادداشت مدیر مسئول این روزنامه، نوشت:

دیروز آقای جهانبخش محبی‌نیا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که معلوم نیست چرا از برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی به شدت عصبانی شده بود، با نسبت دادن یک دروغ بزرگ به مدیر مسئول روزنامه کیهان، تلاش کرد یادداشت وی در تقدیر از آیت‌الله رئیسی را زیر سؤال ببرد! آقای محبی‌نیا ادعا کرد که حسین شریعتمداری در یادداشت خود آیت‌الله رئیسی را ذوالقرنین نامیده است! این ادعا در حالی است که مدیر مسئول کیهان، برخورد قاطع رئیس‌قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی را با اقدام ذوالقرنین در ایجاد سد آهنین میان جماعت ستمگر یأجوج و مأجوج و مردم مظلوم شهر و دیاری که مورد ستم آن جماعت بودند، مقایسه کرده و آورده بود اقدام آقای رئیسی «کاری کارستان و همسو با برخوردی است که جناب ذوالقرنین با جماعت بیدادگر یأجوج و مأجوج کرده بود». باید از آقای محبی‌نیا پرسید آیا مقایسه عملکرد یک مسئول وارسته با اقدامات یکی از شخصیت‌های برجسته و الهی تاریخ جرم است؟ مثلا وقتی می‌گوئیم حرکت حضرت امام(ره) پیامبرگونه بوده است، ایشان را - نستجیربالله - با رسول خدا(ص) همسان دانسته‌ایم؟! یا هنگامی که ایثار و جانفشانی رزمندگان شهید را حرکتی حسین‌گونه می‌نامیم، آنها را همسنگ امام حسین علیه‌السلام نامیده‌ایم؟!
ابتدایی‌ترین و ضروری‌ترین گام برای اظهار‌نظر درباره یک مقاله و یادداشت، مطالعه آن است و از یک نماینده مجلس بسیار عجیب و تاسف‌آور است که بدون اطلاع از متن یادداشت شریعتمداری درباره آن اظهار نظر کرده است! ایشان اگر یادداشت را نخوانده است چگونه به خود حق داده که درباره آن اظهار نظر کند و چنانچه خوانده است- که بعید می‌دانیم- چرا با تحریف متن آن دروغی به این بزرگی را به مدیر مسئول کیهان نسبت داده است؟! با این بینش و منش ادعای نمایندگی مردم را هم دارند؟!
ایشان از کیهان گلایه کرده است که مجلس و دولت را تضعیف می‌کند! و حال آنکه تمامی نسخه‌های کیهان به وضوح نشان می‌دهد انتقاد کیهان به برخی از نمایندگان مسئولیت‌ناشناس مجلس بوده است که آن یکی از اهانت‌کنندگان به اسلام و انقلاب حمایت می‌کند، آن دیگری به جرم فساد اقتصادی بازداشت می‌شود، آن دیگری به حجاب می‌تازد، آن نماینده پیشنهاد می‌کند یکی از جزایر ایرانی خلیج‌فارس را به دشمن بدهیم! یکی دیگر از جاسوسان دفاع می‌کند و... یا جناب محبی‌نیا که به آسانی و بدون کمترین اطلاع از یک یادداشت، به نویسنده آن دروغ می‌بندد و اتهام می‌زند! ظاهرا آقای محبی‌نیا دروغ یاد شده را از یک سایت وابسته به دولت که به حق‌العمل‌کاری شهرت دارد، گرفته است که باید این آیه شریفه را به ایشان یاد‌آور شد که «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنْ جاءَکُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصیبُوا قَوْماً بِجَهالَهًٍْ فَتُصْبِحُوا عَلی‏ ما فَعَلْتُمْ نادِمینَ... ‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید، اگر فاسقی برای شما خبری آورد بررسی و تحقیق کنید تا مبادا گروهی را به نادانی آسیب رسانید، آن‌گاه از کرده خود پشیمان گردید».
آقای محبی‌نیا در بخشی از سخنان میان‌دستور خود با دروغ‌های شاخدار دیگری- البته به تلویح و نه تصریح- به کیهان حمله کرده و گفته است؛ همین آقایان تا دیروز در مورد مرحوم هاشمی می‌گفتند «مخالف هاشمی مخالف پیغمبری است» آخر سر دیدیم که چه برندی برای مرحوم هاشمی درست کردند و چه چیزهایی که به او نسبت ندادند؛ همین افراد می‌گفتند احمدی‌نژاد جزو ۳۱۳ نفر یاران ولی عصر(عج) است که قبل از خود امام زمان‌(عج) ما او را کشف کردیم؛ دیدیم که احمدی‌نژاد به چه موجودی تبدیل شد».
کاش آقای محبی‌نیا فقط برای یکی از این دروغ‌هایی که به کیهان نسبت داده است، سند، قرینه و یا حتی شاهد مثالی ارائه می‌کرد! کیهان نه تنها، هرگز شعار «مخالف هاشمی مخالف پیغمبری است»! را در هیچ یک از نوشته‌های خود - که تماما موجود و قابل دسترسی است- مطرح نکرده بلکه به گواهی مطالب مندرج در روزنامه، اساسا با این‌گونه شعارها به شدت مخالف نیز بوده است و یا کیهان در کجای مطالب خود احمدی‌نژاد را یکی از ۳۱۳ یار امام زمان‌(عج)‌! دانسته است؟! آیا این اتهامات شرم‌آور نیست؟! کیهان در آن هنگام که آقای احمدی‌نژاد حرکتی مردمی داشت از ایشان حمایت می‌کرد و بلافاصله پس از انحراف اولین جایی بود که با انحرافات پدید آمده مخالفت ورزید و حتی با شکایت دولت وقت به دادگاه نیز کشیده شد و مخصوصا یادداشت‌ها و گزارش‌های کیهان در مخالفت با ادعا‌های «هاله نور»! و مکتب ایرانی به جای مکتب اسلام! و... آنها زبانزد همگان و به آسانی از آرشیو کیهان قابل دسترسی است. جناب محبی‌نیا! آن‌وقت‌ها جنابعالی کجا تشریف داشتید و چرا مانند کیهان اعتراض نکردید و حالا که آب‌ها از آسیاب افتاده است زبان به انتقاد گشوده‌اید؟! البته این نکته نیز گفتنی است که جنابعالی و دولت یازدهم و دوازدهم در خدمت‌رسانی دولت احمدی‌نژاد به مردم (قبل از انحراف) حتی انگشت کوچک آنها هم نمی‌شوید! می‌پرسید چرا؟! سالی که نکوست از بهارش پیداست!
و بالاخره باید تاکید کنیم که کیهان بدون کمترین اعتنا به مخالف‌خوانی این و آن با همه توان به حمایت خود از برخورد‌های قاطع قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی و جماعت مفت‌خوری که خون مردم را در شیشه کرده‌اند، ادامه می‌دهد و صد البته اگر شاهد برخی ناهنجاری‌ها باشد نیز از نقد آن پرهیز نخواهد کرد.        

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول