اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

نمونه عینی انسان کامل علی (ع) است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: نمونه عینی انسان کامل علی (ع) است، زیرا قرآن در وجود علی (ع) پیاده شد و خداوند به آن حضرت عزت عطا فرمود.

نمونه عینی انسان کامل علی (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما صبح امروز در دیدار با طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه، اظهار داشت: باید نهایت سعی و اهتمام همه ما این باشد که در کنار قرائت قرآن، حفظ قرآن و تفسیر قرآن، قرآن را در خود پیاده کنیم، زیرا اعتبار و ارزش واقعی ما به همان میزانی است که قرآن را در خود پیاده کنیم.

علما با اشاره به ارزش واقعی انسان کامل، افزود: نمونه عینی انسان کامل علی (ع) است زیرا قرآن در وجود علی (ع) پیاده شد و خداوند به آن حضرت عزت عطا فرمود، به گونه‌ای که این عزت و اعتبار امیر‌المومنین علی(ع) در آئینه اشعار شعرای بزرگ به عالی‌ترین شکل ممکن متجلی شد، که نمونه آن ارادت مولانا به امام علی(ع) در مثنوی به‌خوبی جلوه‌گری می‌کند، صاحب مثنوی معتقد است امیر‌المومنین علی(ع)  خلاصه تمام 124 هزار پیغمبر است.

*اعتبار ما به اندازه‌ای است که برای خدا خرج کنیم

این استاد اخلاق حوزه‌های علمیه تصریح کرد: ارزش و اعتبار واقعی ما به همان میزانی است که خرج خدا کرده باشیم، لذا عرفا معتقدند ما دو عمر داریم، یک عمر تقویمی و دوم عمر ارزشی، عمر تقویمی عمر طبیعی ماست ، یعنی اندازه‌ای که جسم ما مهمان دنیاست‌، اما عمر ارزشی بسیار مهم است و آن میزانی است که عمر ما در دنیا مفید بوده و کارهای شایسته انجام داده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بیائیم با خداوند رفاقت کنیم‌، زیرا اگر با خدا رفیق باشیم و او را وکیل و کفیل خود کنیم، خداوند هم او را حمایت می‌کن ، زیرا بنده کارهای خود را به خود تفویض می‌کند و این اوج بندگی انسان است.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: توفیق بیابید که کارهای خود را فقط از خدا بخواهید، زیرا هرکسی به غیر از خدا گداست‌.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول