اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

افتتاح پروژه‌هایی با ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت/۴۸ شهر زیر ۲۵ هزار در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی از افتتاح پروژه‌هایی با ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت خبرداد.

افتتاح پروژه‌هایی با ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت/۴۸ شهر زیر ۲۵ هزار در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حافظ باباپور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: بنیاد مسکن برای هفته دولت برنامه‌های افتتاحی دارد که به دست مسوولان استانی و ملی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکثر افتتاح‌ها مختص به بنیاد مسکن است، تصریح کرد: آسفالت روستایی با مشارکت دهیاری عمده بخش فعالیت‌های عمرانی است.
 

۵۵۰ روستا قیر رایگان دریافت کرده‌اند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ۵۵۰ روستا قیر رایگان دریافت کرده است، گفت: این فعالیت‌ها از سال ۹۴ شروع شده است به طوریکه تا آن سال یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع آسفالت ریخته شده بود ولی در سه سال اول برنامه یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع قیر ریخته شد و در سال ۹۷ نیز یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع ریختیم که سر جمع 3 میلیون و ۱۷۱ هزار مترمربع آسفالت ریخته شده است.

وی با بیان اینکه طبق ابلاغیه سال گذشته، ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار قیر رایگان  بود، تاکید کرد: در آخر سال بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان جذب کردیم که بیش از دو برابر سهمیه بود.

 باباپور خاطرنشان ساخت: آذربایجان‌شرقی جزو استان‌هایی است که همه سهمیه خود را جذب کرده و حتی ۲۷۰ هزار مترمربع بیش از سهمیه جذب کرده‌ایم همچنین تنها استانی هستیم که تائیدیه مالی را از دیوان محاسبات کسب کردیم.

وی ادامه داد: البته ۵۰ میلیارد تومان نیز آورده مردمی داریم که شرط این است هر کسی زیرسازی کرده و جدول‌گذاری کند، ما آسفالت آن را پرداخت کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تاکید کرد: در هفته دولت قطعاً عمده پروژه‌های افتتاحی برای بنیاد مسکن خواهد بود.
 

سهمیه ۱۹ درصدی بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی از کل سهمیه قیر استان

وی متذکر شد: با توجه به اینکه سالانه ۴ میلیون تن سهمیه قیر داریم ولی این رقم تا سال ۹۷ فقط ۱۷ درصد برای بنیاد مسکن بود ولی به علت عملکرد خوب الان به ۱۹ درصد رسیده است.

باباپور افزود: با اقدامات و فعالیت‌هایی که بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی در روستاها انجام داده، امید به زندگی در روستاها زیاد شده است.

وی یادآور شد: به مناسبت هفته دولت بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهد شد که عمده موضوع طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی است.  

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه به‌ازای هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان وام با پنج درصد کارمزد اعطا می‌شود، گفت: این میزان کارمزد بی‌سابقه است که شامل روستاها می‌شود و یک ظرفیت بزرگی است.

وی اضافه کرد: البته برخی مشکلات در رابطه با وصولات بانک‌ها داریم، از این‌رو در موضوع ضامن معتبر و سفته زنجیری سختگیری می‌شود.
 

۴۸ شهر زیر ۲۵ هزار در آذربایجان‌شرقی

باباپور ابراز کرد: گاهی از روستائیان فکر می‌کنند که این وام‌ها بلاعوض است در حالیکه برخی کاندیداها این ذهنیت را داده‌اند، در کل اکثر بانک‌ها با سفته زنجیری بوده و نزدیک به ۶۰ درصد سقف وام روستایی افزایش یافته است.  

باباپور اذعان داشت: ۴۸ شهر زیر ۲۵ هزار نفر وجود دارد که وام روستایی شامل ساکنان این روستاها خواهد بود.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی رتبه دوم در جذب وام روستایی در سال ۹۸ را دارد، تصریح کرد: نقشه‌های تیپ برای ساخت خانه‌های روستایی رایگان است در حالیکه نقشه‌کشی خود قیمت زیادی دارد.

باباپور به خاطره‌ای از یک روستای نزدیک میانه اشاره کرده و گفت: در ۱۴۰ کیلومتری جاده تبریز به زنجان روستای «موسی بولاغی» وجود دارد که تمام خانه‌های آن روستا گلی هستند که به صورت بصری همگن با طبیعت است ولی از نظر معماری و فنی غیراصولی می‌باشد و روستایی برای قشلاق است و سرویس بهداشتی‌ها بدون سقف و بدون در است و متاسفانه اهالی این روستا فرهنگ ساخت و ساز ندارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: البته اخیراً با اجرای طرح هادی یک مسجد ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه عدم وجود فرهنگ ساخت و ساز منجر شده است تا ساخت و ساز اصولی آنجا انجام نگیرد، گفت: اگر کوچکترین لرزشی اتفاق بیافتد خسارت جبران ناپذیری ایجاد خواهد شد چراکه در زلزله بم این آوار بود که مردم را کُشت.

باباپور یادآور شد: نزدیک به ۴۰۶ میلیارد تومان پروژه در بخش طرح ویژه بهسازی در هفته دولت افتتاح خواهد شد.
 

تشریح برنامه‌ها و طرح‌‌های قابل افتتاح در هفته دولت

وی ادامه داد: بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از سوانح، کمک بلاعوض واحدهای آسیب‌دیده از سوانح، برنامه جامع تامین مسکن اقشار کم درآمد، صدور ۵۴۸ جلد سند مالکیت روستایی، صدور ۲۲۹ جلد سند مالکیت روستایی، اجرای طرح هادی روستایی در ۱۱ شهرستان و ۲۲ روستا، اجرای آسفالت معابر روستایی در ۹ شهرستان و ۲۵ روستا از جمله طرح‌ها و پروژه‌های برای افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت سال‌جاری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در ادامه به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا ساخت و ساز‌های روستایی هویت و شکل روستا را نمی‌گیرد، اضافه کرد: در روستاهایی مانند زنوزق، اشتبین و توت‌خانه مراغه که ماهیت تاریخی دارند، با حفظ این ماهیت عملیات عمرانی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول