اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان: از چهار اثر ناملموس در میمه رونمایی شد

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: در سومین جشنواره قنات و قالی شهرمیمه از چهاراثرناملموس این شهر رونمایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان: از  چهار اثر ناملموس در میمه رونمایی شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، فریدون الهیاری شامگاه پنج‌شنبه در میمه اظهار کرد: در سومین جشنواره قنات و قالی شهرمیمه از چهاراثرناملموس این شهر رونمایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: طبالی در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) (طبل زدن سنتی ویژه شهرمیمه)، ساخت طبل سنتی، گویش محلی اهالی شهرمیمه و عزاداری شاطرهای نانوایی این شهر در ایام محرم و صفر آثار ناملموسی هستند که در این جشنواره رونمایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: دو قنات قدیمی در شهرهای میمه و وزوان به‌عنوان آثار جهانی در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است.

حیدر قاسمی نیز درسخنان کوتاهی به تاریخ کهن این شهر و آثار متعدد تاریخی به‌خصوص در دوره اسلامی به بعد میمه اشاره  کرد و اظهار داشت: شهر میمه یکی از شهرهای نادر کشورمان است که دارای معماری سنتی با محلات قدیمی و با اجزای سرپوشیده و روباز است.

معاون سیاسی امنیتی  و اجتماعی استاندار اصفهان وجود قنات مشهور مزدآباد میمه را از آثار قدیمی جهانی و از جاذبه‌های گردشگری این شهر بیان کرد.

اسفندیارتاجمیری فرماندار شاهین‌شهر و میمه هم رونق صنعت گردشگری  و معرفی میمه را به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان اصفهان، از اهداف برپایی سومین جشنواره قنات و قالی این شهر ذکر کرد.

 در ادامه جشنواره سرود محلی شهرمیمه، سروده عبدالرضا شیبانی از خبرنگاران قدیمی شهرمیمه و با صدای نشمی از خوانندگان اصفهان نخستین بار اجرا شدهم‌چنین حجت اشرف زاده خواننده پاپ کشور و یک گروه هنری قطعات موسیقی اجرا کردند.

در پایان برنامه نیز برنامه آتش‌بازی اجرا شد که با استقبال پرشور مردم این شهر و گردشگرانی از سراسر کشور مواجه شد.

به گزارش فارس، سومین جشنواره قنات و قالی میمه باهدف معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بخش میمه به علاقه‌مندان و گردشگران و ایجاد نشاط  در مردم برگزار شد ؛ برپایی جشنواره‌ها و بازی‌های بومی و محلی معرفی ارزش‌های فرهنگی و سنتی شهرهای کشور، مهارت‌های زندگی، نمایش توانمندی‌های ورزش روستاییان  و توجه به ظرفیت‌های ورزشی با رویکرد فرهنگی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63098/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول