اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ثبت دو وقف جدید به ارزش 15 میلیارد ریال در شهرری

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری از ثبت 2 وقف جدید به مناسبت عید سعید غدیر خم خبر داد و گفت: ۲ واحد مسکونی ۷۶ متری جمعا به ارزش حدود 15 میلیارد ریال وقف شد.

ثبت دو وقف جدید به ارزش 15 میلیارد ریال در شهرری

حجت‌‌الاسلام مرتضی صادقی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرری اظهار داشت: توصیه‌های بسیاری برای اطعام مردم و به‌ ویژه نیازمندان در روز عید غدیرخم صورت گرفته و برپایی سفره‌های اطعام در امامزادگان از برنامه‌های مهم اوقاف بود. 

وی با بیان اینکه ما باید این سنت زیبا و ارزشمند را به سفارش ائمه(ع) و مولای متقیان در جامعه ترویج و تبلیغ کنیم، گفت: در این راستا اطعام بیش از ۶ هزار نفر در بقاع متبرکه شهرستان ری در شب و روز عید سعید غدیرخم انجام شد.

صادقی با اشاره به اهمیت واقعه غدیر خم ادامه داد: برگزاری باشکوه مراسم جشن شب و روز عید سعید غدیرخم با حضور چشمگیر سادات، برگزاری تجمع ولایی عصر روز عید غدیرخم، برپایی ایستگاه‌های پذیرایی و صلواتی، تکریم و ادای احترام به سادات، خطبه‌خوانی و بازسازی واقعه غدیر و اجرای برنامه‌های جنگ شادی نیز بخش دیگری از برنامه‌هایی به شمار می‌رود که به مناسبت این ایام فرخنده در جوار آستان مقدس امامزادگان عظیم‌الشان شهرستان ری برگزار شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری به ثبت 2 وقف جدید به مناسبت عید سعید غدیر خم اشاره کرد و افزود: ۲ واحد مسکونی ۷۶ متری جمعا به ارزش حدود 15 میلیارد ریال با نیت تأمین هزینه‌های جاری و فرهنگی مسجد حجت ابن الحسن(عج) توسط دو خیر در این ایام مبارک وقف شد.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه با این دو ثبت تعداد وقف‌های جدید در سال 98 به 7 ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری ۳ دانگ از یک مغازه در خیابان شهید رجائی به نیت خیرات و مبرات و سلامتی امام زمان(عج)، دو واحد آپارتمان۴۴ و ۸۹ متری به نیت اجرای مراسم مذهبی و اقامه نماز به ارزش تقریبی حدود ۹ میلیارد ریال، ۴۰۰ متر زمین وقف حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) در امین آباد و ۳ دانگ دیگر از مغازه‌ای در شهرری به نیت خیرات و مبرات در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری به ثبت رسیده است.

وی از رونمایی ضریح امامزاده بی‌بی‌هاجر خاتون(س) از نوادگان امام سجاد(ع) در حسن‌آباد فشافویه در روز عید سعید غدیر خم خبر داد و تصریح کرد: این ضریح توسط هنرمندان در ابعاد ۲ در ۱.۸ مترمربع و ارتفاع ۲.۵ متر در مدت یک سال و نیم با هزینه بیش از یک میلیارد ریال از سوی خیران ساخته شده است.

انتهای پیام/67052/م/ث/30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول