اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ولایت، محکم‌ترین ستون دین و کلید سایر ارکان است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه نباید با بی‌بصیرتی دنبال هر صدایی برویم، گفت: ولایت، محکم‌ترین ستون دین و کلید سایر ارکان است و باید به این ستون پناه ببریم.

ولایت، محکم‌ترین ستون دین و کلید سایر ارکان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم پنج‌شنبه‌شب در مراسم گرامیداشت دوازدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله بهجتی (ره) امام‌جمعه فقید شهرستان اردکان ضمن بزرگداشت یاد و نام این عالم ربانی به بیان گوشه‌هایی از ویژگی‌های شخصیتی، زندگی و خدمات وی به‌نظام و انقلاب پرداخت.

وی گفت: آیت‌الله بهجتی عالمی مردمی، متواضع، ساده‌زیست، شاعری باذوق سرشار، ادیب، پرهیزکار، انقلابی و کسی بود که خودش را وقف مردم و تربیت طلاب کرده بود، بقاء انسان‌ها به بقاء نام نیک و آثار آن‌هاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روایتی از حضرت علی (علیه‌السلام) افزود: دل‌های انسان‌ها ظروفی است و بهترین دل‌ها، بزرگ‌ترین دل‌هاست. مردم سه گروه هستند؛ یک دسته علمای ربانی هستند. عالم ربانی به کسی می‌گویند که علم او متعلق به خداوند تبارک‌وتعالی است و علم خود را از منشأ وحی الهی می‌گیرند و تا زمانی که روزگار باقی است علما هم باقی هستند.

وی گفت: دسته دیگر، کسانی هستند که برای نجات، تعلم می‌گیرند. نجات انسان‌ها در طی کردن صراط الهی و مستقیم است. ائمه هدی صراط مستقیم الهی هستند. گروه سوم نیز کسانی هستند که از هر صدایی تبعیت می‌کنند و به دنبال آن می‌روند و این دنباله‌روی از روی علم و تدبر نیست. باید دقت کنیم که از روی بی‌بصیرتی جزو این گروه نباشیم.

مصباحی‌مقدم اظهار داشت: اسلام بر پنج ستون نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار است و محکم‌ترین ستون، ستون ولایت است و گروه سوم به این ستون محکم دین پناه نبرده‌اند. ولایت، کلید سایر ارکان است و ولی امر راهنمای بقیه موارد است.

وی در پایان گفت: بزرگداشت علما و گرامی داشتن یاد آن‌ها در واقع توجه به دین و توجه به معرفت الهی است. علما حاملان میراث اهل‌بیت هستند. مبادا از علما و اهل علم فاصله بگیریم. وظیفه علما و طلاب هم این است که با مردم درست برخورد کنند وزندگی خود را مردمی کنند.

گفتنی است که مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدحسین بهجتی (ره) امام‌جمعه فقید شهرستان اردکان با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولین در مسجد کوشکنو اردکان برگزار شد.

انتهای پیام/ 90010/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول